بیش از ۸ هزار دقیقه‌ تاخیر پروازی به سبب گرد و غبار

۲۸خردادماه،

مدیر فرودگاه آبادان اعلام کرد: پدیده گرد و غبار در دو ماهه اول امسال بیش از۸۰۰۰ دقیقه تاخیر پروازی را در فرودگاه آبادان ثبت کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدرضا رضایی گفت: بیش از ۹۰ درصد از تاخیرات پروازی در فرودگاه آبادان به سبب بدی هوا و ناشی از گرد و غبار است.

وی افزود: در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال ۵۰۶ پرواز در فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشته‌اند که به‌طور میانگین به سبب وجود گرد و غبار هر پرواز با بیش از ۱۷ دقیقه تاخیر روبرو بوده است.

مدیر فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه تاکنون هفت پرواز به سبب شرایط نامساعد جوی و عدم وجود دید کافی جهت فرود لغو شده است.

وی راهکار موجود برای رهایی از ابطال و تاخیر پروازها در این فرودگاه را استفاده از سامانه فرود اتوماتیک عنوان و اظهار کرد: تاکنون نشست‌های متعددی با سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده و بر این اساس مذاکره و توافقات جهت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه ILS صورت گرفته است.

به گفته مدیر فرودگاه آبادان نصب و راه‌اندازی دستگاه ILS تاثیر بسزایی در افزایش دید و متعاقب آن کاهش ابطال و تاخیرات ناشی از کاهش دید خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.