بیمارستان‌هایی که خود را به خواب زده‌اند بسته می‌شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ مدیر کل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر بیمارستان‌ها کیفیت خود را بالا نبرده و با توجه به امکانات موجود ارتقا پیدا نکرده باشند، بسته می‌شوند گفت: نبود این نوع بیمارستان‌ها بهتر از بودنشان و خدماتی است که به مردم ارائه می‌دهند.

دکتر سید سجاد رضوی، رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۲ سال است اعتبار بخشی بیمارستان‌ها را آغاز نموده‌ایم، اظهار داشت: اعتبار بخشی در کشور وجود نداشت بلکه ارزشیابی از بیمارستان‌ها صورت می‌گرفت اما هم اکنون اعتبار بخشی را با مدل تازه تحت عنوان اعتبار بخشی ملی که در خاورمیانه نمونه و مشابهی ندارد و در کشورهای بسیار پیشرفته انجام می‌شود را آغاز نموده‌ایم.  
 
وی با بیان اینکه با کارهای صورت گرفته کل بیمارستان‌ها اعتبار بخشی شده‌اند، افزود: کارنامه‌ای به بیمارستان‌ها داده خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خود را بدانند و ما نیز در جهت رفع نقاط ضعف آن‌ها همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.  
 
 وی با بیان اینکه ارزشیابی تازه را صادر کرده و چنانچه مشکلی پیش نیاید اول سال آینده اعتبار بخشی تازه را جایگزین اعتبار بخشی قدیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در پایگاه اینترنتی “وزارت بهداشت” اعتباربخشی بیمارستان‌ها اعلام می‌شود تا مردم بدانند کیفیت بیمارستانی که می‌خواهند به آن برای دریافت خدمات مراجعه کنند چگونه بوده و از چه درجه اعتبار سنجی برخوردار است.

برخی از بیمارستان‌ها نتوانسته‌اند از این امتحان و بررسی نمره قبولی کسب کنند و بیمارستان‌هایی که نتوانند امکانات خود را با توجه به شرایط و “بودجه” به حد مطلوب برسانند بسته خواهند شد.  
 
به گفته مدیر کل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت خدمات رسانی بیمارستان‌ها باید در شان مردم باشد و همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی موظفند با توجه به امکانات موجود و بودجه‌هایی که در اختیار دارند، نسبت به ارتقا و افزایش کیفیت خدمات خود بکوشند.
 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.