بیمارستان های دولتی باید درمان را رایگان کنند

به گزارش خبرآنلاین؛ مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته مصوب کرد دولت ۶ هزار میلیارد تومان از درآمد قانون هدفمندی یارانه ها را به سلامت اختصاص دهد. مجلس همچنین پیش بینی کرد این بودجه برای رایگان شدن خدمات درمانی بیمارستان های دولتی هزینه شود.

شهاب الدین صدر می گوید بخش خصوصی سلامت، در هدفمندی یارانه ها، با تورم هزینه مواجه شده است که عملا هزینه بخش خصوصی در سلامت را افزایش می دهد.

او در پاسخ به خبرآنلاین درباره وضعیت پزشکان بخش خصوصی پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: “روال جامعه پزشکی، تعطیل کردن کار نیست. هر قدر هم که هزینه های درمان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش یابد، همکاران ما نمی توانند کارشان را تعطیل کنند و بالاجبار باید انجام وظیفه کنند. در نظام اقتصادی براساس نرخ تورم، تعرفه ها اعلام می شود ولی در حوزه سلامت، نرخ تورم متفاوت است. زیرا علاوه بر تجهیزات و ملزومات مصرفی، هزینه های دیگر مانند آب و برق و تلفن و نیروی انسانی نیز افزایش می یابد. با این حال می گوییم اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی، اقدامی میمون است. زیرا اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی اضافه ای برای وزارت بهداشت به دنبال دارد که بخش زیادی از هزینه ها را از دوش مردم و جامعه پزشکی برمی دارد.”

رییس سازمان نظام پزشکی همچنین درباره رایگان شدن خدمات بهداشت که توسط وزیر بهداشت اعلام شده بود، گفت: “ممکن است بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی (بودجه سالانه) که برای وزارت بهداشت تصویب شده، کل خدمات را رایگان نکند، ولی همین بخش از هزینه ها را که از روی شانه مردم برداشت می کند، اقدامی مثبت است.”

۴۷۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.