بیماری‌ قلبی در کمین‌ افراد بداخلاق

دکتر فاطمه محرریی با بیان اینکه اختلال افسردگی در ۱۵ تا ۲۰ درصد بیمارانی که دچار سکته قلبی می شود وجود دارد، افزود: افزایش عوامل اضطرابی خطر مرگ قلبی را سه بار افزایش می دهد.

جام نیوز: مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که ویژگی های شخصیت های برون گرا با خصوصیاتی از جمله مثبت نگر، معاشرتی و با اعتماد به نفس بالا باعث می شود تا استرس ها و بدنبال آن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در این افراد کاهش یابد.
 
دکتر فاطمه محرری خاطر نشان کرد: از طرف دیگر ویژگیهای افراد عصبی مزاج، تند خو، بدبینی، پرخاشگر، حساس و واکنش گرا، تاثیر منفی بر روی سیستم قلب و عروق داشته و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در این افراد را افزایش می دهد.
 
 رئیس بیمارستان روانپزشکی ابن سینا و حجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: این افراد در بسیاری از مواقع به دلیل سختکوشی و رقابت گر بودن ممکن است از نظر اجتماعی در موقعیت های بالایی قرار دارند اما استعداد ابتلا به بیماریهای قلبی را به دلیل استرس داشتن و پرخاشگر بودن را دارند.
 
دکتر فاطمه محرری با اشاره به اینکه استرس باعث افزایش بار زیاد قلب می شود، افزود: استرس باعث آزاد شدن هورمون های آدرنالین و کورتیزول شده و باعث افزایش ضربان و بار قلب می شود.
 
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به آماری در زمینه رابطه اختلالات روانپزشکی و بیماریهای قلبی و عروقی گفت: طبق بررسی های انجام شده پنج تا ۱۰ درصد بیماران قلبی سرپایی اختلالات اضطرابی داشته و ۱۰ تا ۱۵ درصد اختلال خلقی مثل افسردگی دارند.
 
دکتر فاطمه محرریی  با بیان اینکه اختلال افسردگی در ۱۵ تا ۲۰ درصد بیمارانی که دچار سکته قلبی می شود وجود دارد، افزود: افزایش عوامل اضطرابی خطر مرگ قلبی را سه بار افزایش می دهد.
 
وی در پایان گفت: در زنان به دلیل اینکه استرس ها و اضطراب های خود را کلامی می کنند، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی نسبت به مردان کاهش می یابد. 


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.