بیمه راننده در بیمه شخص ثالث اجباری شد

رییس کل بیمه مرکزی از اجباری‌شدن در نظر گرفتن حق بیمه راننده اتومبیل در بیمه‌نامه شخص ثالث خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه موظفند این حق بیمه را از کسانی که می‌خواهند خودرویی را بیمه کنند دریافت کنند.

به نقل از اعتبار، محمد کریمی اظهار کرد: در سال قبل اگر کسی می‌خواست خودروی خود را با حداقل قیمت بیمه کند از بیمه‌کردن راننده خودرو خوداری می‌کرد.
وی افزود: هم‌چنین شرکت‌ بیمه با یادداشتی که از فرد بیمه‌گذار می‌گرفت حق بیمه شخص ثالث را براساس حداقل محاسبه کرده و حق بیمه راننده خودرو را لحاظ نمی‌کرد اما از سال جدید چنین کاری ممنوع اعلام شده است.

بیمه راننده در بیمه شخص ثالث


رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: برهمین اساس هیچ شرکت‌ بیمه‌ای حق ندارد یادداشتی مبنی بر نخواستن بیمه‌نامه راننده از فرد بیمه‌گذار بگیرد و موظف می باشند راننده خودرو را نیز در بیمه‌نامه شخص ثالث لحاظ کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: در بیشتر تصادفات راننده خودرو که مقصر هم ممکن است باشد آسیب‌دیده و یا فوت می‌کند و خانواده آنها اگر بیمه‌نامه شخص ثالث همراه با بیمه راننده نباشد هیچ حق بیمه‌ای دریافت نخواهند کرد، بنابراین این اجبار بیمه راننده خانواده‌ها را نجات خواهد داد.

 

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.