بیکاری بزرگترین چالش انتخاباتی اوباما

جمهوری خواهان امیدوارند میزان بالای بیکاری اوباما او را از صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خارج کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتد پرس،اقتصاد درحال رکود آمریکا، شانس باراک اوباما را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاهش داده است.

آخرین گزارش از میزان بیکاری در آمریکا  که جمعه  منتشر شد نشان می دهد میزان بیکاری در این کشور به ۸٫۲ درصد رسیده است.

فرانکلین روزولت آخرین رییس جمهوری بود که با وجود میزان بیکاری شدید، مجددا در دوم پبروز انتخابات شد. اما رای دهندگان آمریکایی جیمی کارتر و جورج بوش پدر را به دلیل میزان بالای بیکاری برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب نکردند.

بر اساس این گزارش؛ به نظر نمی رسد اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا بتواند حواس مردم کشورش را از اقتصاد بیمار آمریکا به جای دیگری پرت کند و در حال حاضر اقتصاد سایه سنگین کمپین انتخاباتی اوباما تبدیل شده است و از روز اول نیز با تیم تبلیغاتی اوباما بوده است. قانون خدمات درمانی او در سال ۲۰۱۰ و میزان بیکاری بالا به بهانه ای تبدیل شده است تا جمهوری خواهان علیه او متحد شوند.

همه اینها در حالی است که رای دهندگان آمریکایی توجه زیادی به پایان دادن جنگ در عراق و مرگ بن لادن نمی کنند. 

میت رامنی روش محافظه کارانه را در پیش گرفته است. او و همکارانش فکر می کنند که اوبا در حال سقوط است و نیازی به شرط بندی های بزرگ نیست.

گزارش میزان بیکاری جمعه شب نشان می دهد که این دیدگاه تا حدودی صحیح است.

اما برخی از جمهوری خواهان عقیده دارند که رامنی بیش از حد محتاط است و این کار او تفاوت های رامنی با اوباما را پررنگ نمی کند. رامنی باید جدی تر و جسورتر عمل کند.

با این وجود، بیکاری برگ برنده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.