بی‌ثباتی در افغانستان باعث سوءاستفاده آمریکا شده است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: غرب و آمریکا از همکاری‌های موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به‌خصوص افغانستان در هراس بوده و با هر ترفندی خواستار ممانعت از آن است.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بزرگترین مانع بر سر راه روابط ایران و افغانستان ایالات متحده آمریکاست، گفت:‌ علی‌رغم میل غرب، زیر بنای فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان باعث شکل‌گیری روابط مستحکم سیاسی و اقتصادی میان این دو کشور شده است.

وی افزود: پس از حمله آمریکا به افغانستان، مقامات آمریکایی سعی دارند از گسترش دامنه روابط ایران و افغانستان کاسته و به روش های مختلف تلاش دارند در روابط بین این دو کشور تیرگی ایجاد کنند.

شفیعی ادامه داد: افغانستان نزدیک به سه دهه جنگ را تجربه کرده و کشوری جنگ زده است که اکنون پروسه دولت سازی را طی می‌کند، از همین رو آمریکا در صدد است از آسب پذیری این کشور در مسیر اهداف شوم خود بهره برداری کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه آمریکا سعی دارد نقش ایران را در امر بازسازی اقتصادی و امنیتی افغانستان بی‌اهمیت جلوه دهد، تصریح کرد: غرب و آمریکا از همکاری‌های موثر جمهوری اسلامی ایران  در منطقه و  به خصوص افغانستان در هراس بوده و با هر ترفندی خواستار ممانعت از آن است.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.