بی اعتنایی کاخ سفیدبه کشتارمردم؛حمل سلاح باید آزاد باشد

۲۵م آذر ،

خبرگزاری فرانسه نوشت پس از کشتار ۳۰ نفر از جمله ۲۰ دانش آموز در مدرسه ای در ایالت کنکتیکت آمریکا ، آیا زمان آن فرا نرسیده که واشنگتن قوانینی دربارهٔ حمل سلاح در آمریکا وضع کند ؟

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بر اساس این گزارش دقایقی پس از کشتار کودکان بیگناه در آمریکا ، کاخ سفید از هر گونه تعهدی برای  اصلاح قوانین فروش و حمل آزادانه سلاح گرم در آمریکا اجتناب کرد . جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت: هنوز زمان این کار فرا نرسیده است . کارنی افزود بجای اصلاح قوانین ، باید با بازماندگان قربانیان همدردی کنیم .
اما جرولد نادلر نماینده دمکرات آمریکایی در صفحه خود در پایگاه اینترنتی توئیتر در واکنش به اظهارات جی کارنی نوشت: اگر زمان آن فرا نرسیده است که بحثی جدی دربارهٔ کنترل سلاح صورت گیرد، پس چه زمانی باید دربارهٔ آن بحث کرد؟
کاخ سفید پس از کشتار در یکی از معابد سیک‌ها در آمریکا نیز هر گونه ایده قانون‌گذاری دربارهٔ کنترل تسلیحاتی را رد کرده بود . سخنگوی کاخ سفید گفته بود موضع باراک اوباما همچنان این است مردم بتوانند آزادانه سلاح حمل و از آن استفاده کنند . رسانه‌های آمریکایی نیز بدون پنهان کردن خشم و عصبانیت خود، بار دیگر به این موضوع واکنش نشان دادند.
رئیس شورای ملی عمل برای قربانیان اسلحه در آمریکا هم در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: مردم نیازی به حمل اسلحه ندارند و اینکه آنها می توانند سلاح با خود، همراه داشته باشند تا در زمان لازم از خود محافظت کنند، مطلقاً اشتباه است، مطلقاً اشتباه ! .
اِلیوت فاین مَن که تنها پسر خود را در اتفاق کشتار مدرسه ای در کنیکت از دست داده است افزود مقامات آمریکا فقط میگویند اکنون زمان پرداختن به این مسئله نیست . با این حساب ، همچنان باید شاهد کشتار فرزندان خود باشیم . اِلیوت فاین مَن گفت شرکتهای آمریکایی باید پشت این حرکت قرار گیرند و در آن زمان خواهید دید که ما قوانین معقولانه ای برای حمل اسلحه خواهیم داشت .
شبکه پنج تلویزیون هم فرانسه گزارش داد آمریکاییها به تیراندازی های دیوانه وار و کشته شدن بیگناهان در شهرهای مختلف عادت کرده اند. 
شبکه پنج تلویزیون فرانسه افزود کشته شدن ۳۰ نفر از جمله ۲۰ دانش آموز در تیر اندازی در مدرسه ای در نیوتاون آمریکا، مردم این کشور را در شوک فرو برده است . نکته قابل توجه در این اتفاق این است که تیراندازی در مدرسه ای رخ داده است که دانش آموزان آن بین پنج تا ده سال سن دارند . ماریز بورگو خبرنگار این شبکه از محل اتفاق گزارش داد: متاسفانه مردم آمریکا به بروز حوادثی از این دست و تیراندازی های دیوانه وار و وحشت انگیز عادت کرده اند. خبرگزاری فرانسه می افزاید آزادی خرید و فروش سلاح در آمریکا در قانون اساسی گنجانده شده است . قانون آزادی حمل سلاح همواره از پشتیبانی لابی ان ار ای که در انتخابات از جمهوریخواهان حمایت می کند، برخوردار بوده است. تابستان سال جاری پس از وقوع یک اتفاق دیگر تیر اندازی در آمریکا، باراک اوباما از مطرح شدن بحث در خصوص بازنگری قانون اساسی جلوگیری به عمل آورد .
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.