بی سلیقگی هوندا در ارائه نسخه تازه سیویک

۱۲م آذر ،

بی سلیقگی هوندا در ارائه نسخه تازه سیویک

عصر خودرو : در ده ماه اول سال ۲۰۱۲ هیچ خودروی کامپکتی به اندازه هوندای سیویک فروخته نشده است، حتی تویوتا کرولا، فورد فوکس، شورولت کروز و هیوندایی الانترا هم از این خودرو عقب ماندند. تا این جا که خبر تازهی نبود و برای هوندا هم دور از انتظار نبود اما هوندا برای عقب نماندن از قافله با دستپاچگی مدل ۲۰۲۴ سیویک را روزآمد کرده است.

به نقل از لس آنجلس تایمز، در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس امسال، هوندا دستی بر سر و روی هوندای سیویک خود کشیده و امیدوار است که توجه منتقدان را که تمام ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۲ را به تعریف و تمجید از آن پرداخته اند به خود جلب کند.
با این که تزئینات داخلی پلاستیکی زمخت آن چیزی جز کاهش هزینه را در ذهن متبادر نمی کرد و سر و صدای داخل اتاق و فرمان پذیری ضعیف این خودرو دادِ مصرف کنندگان را در آورده بود، اما هوندای سیویک همیشه مورد علاقه منتقدان بود و آنها هم همواره روی قابلیت اطمینان، مصرف پایین و حفظ ارزش باقیمانده برای فروش تأکید می کردند.
اما هوندا امسال مجبور شد با دستپاچگی به خاطر عقب نماندن از رقبای سر سخت خود، مدل سیویک پرفروش خود را از نوع طراحی کند. اخیرا هم از خبرنگاران دعوت کرده تا طراحی تازه را تست و با مدل قدیمی مقایسه کنند.
قاعدتاً برای آن که یک مدل به طور کامل با نیازهای روز طراحی شود به سه سال وقت نیاز است، دستپاچگی هوندا برای ارائه طرح تازهش نشان می دهد که به درستی احساس خطر کرده که مبادا از رقبای خود به شدت عقب بماند. در این طراحی مجدد ابتدا به رفع مهمترین مشکلاتی پرداخته شده که در بازخوردهای اخیر از مشتریان به دست آمده است.
«گزارش مصرف کنندگان» هم از طرح تازه سیویک ۲۰۲۴ استقبال و اعلام کرده است به نظر می رسد که هوندا تلاش کرده بعضی از مشکلات این مدل را رفع کند. از نظر مشتریانی که به سؤالات این گزارش پاسخ گفته بودند، سیویک ۲۰۲۴ هم حس رانندگی بهتری دارد و هم فرمان پذیری آن بهبود یافته است. البته طراحی تازه هوندا سیویک به قدری با دستپاچگی بوده که هنوز هم قوای محرکه آن ۱٫۸ لیتری و ۴ سیلندر و تغییری در گشتاور و توان آن ایجاد نشده است. اما ظاهر خارجی آن تفاوت چشمگیر کرده و سر و صدای داخل کابین به شدت کاهش یافته و رانندگی با آن راحت تر لذت بخش تر شده، چون از مواد اولیه بهتری استفاده شده است. در ضمن بعضی از آپشن ها در آن به استاندارد تبدیل شده است یعنی دوربین مخصوص حرکت رو به عقب خودرو، بلوتوث، سیستم اخطار از طریق اس ام اس و غیره دیگر بر عهده مشتری و اختیاری نیست بلکه به صورت استاندارد در خودرو نصب شده است.
نکته این جا است با این که طراحی آن مجدد صورت گرفته و امکانات آن به شکل چشمگیری افزایش یافته اما قیمت آن فقط ۱۶۰ دلار اضافه شده است و جالب تر این که امسال ۲۵۶ هزار و ۷۱۶ نفر هوندای سیویکی خریده اند که با مدل ۲۰۲۴ آن تفاوت قیمت چشمگیر ندارد اما خود خودرو واقعا فرق کرده است.

یکشنبه ۱۲ آذر   ۱۳:۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.