بی طرفی در خصوص سوریه بهترین گزینه لبنان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس ، “میشل سلیمان” گفت : ما درباره سوریه سیاست بی طرفی اتخاذ کردیم و این را به نفع لبنان می دانیم.

رئیس جمهوری لبنان بیان کرد: ما نگاه واحدی به همه سوری ها داریم و امیدواریم که ثبات به سوریه بازگردد و آنها خود مسیرشان را پیدا کنند و ما از گزینه ای که همه آنها درباره اش اتفاق نظر داشته باشند حمایت می کنیم و از طرفی علیه دیگری حمایت نمی کنیم.

وی با اشاره به موضوع سفر وی به کشورهای  حوزه خلیج فارس گفت: این سفر با توجه به نگرانی هایی که اتباع این کشورها از سفر به لبنان داشتند ضروری بود.

رئیس جمهوری لبنان از طرح موضوع یازده لبنانی ربوده شده در دیدار با امیر کویت و درخواست مساعدت از وی برای آزادی آنها خبر داد.

وی با اشاره به برخی نا آرامی ها در مناطق مختلف لبنان اظهار داشت : تا زمانی که همگان به پیمان طایف پایبند باشند فتنه ای در لبنان رخ نخواهد داد.

از سوی دیگر عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان گفت : تحول جدیدی در موضوع یازده لبنانی ربوده شده در سوریه وجود ندارد.

خبر دیگر اینکه “ولید الداعوق” وزیر اطلاع رسانی لبنان ضمن تاکید بر نقش رسانه های این کشور در ثبات داخلی افزود: همگان باید مسئولیت پذیر باشند و مسیر صحیحی را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: همگان باید از اظهاراتی که اوضاع کشور را پیچیده تر می کند، خودداری کنند و لبنان در شرایط کنونی به وحدت بیش از هر موضوع دیگری نیاز دارد.

این در حالی است که ربایندگان یازده لبنانی در یک نوار ویدئویی از آزادی قریب الوقوع دو نفر از آنها خبر دادند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.