تأمین تقاضای ارزهای محلی به صورت روزانه

۲۹ام بهمن ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با اشاره به پرداخت ارز به ۱۸ هزار و ۱۰۲ فقره ثبت سفارش در مرکز مبادلات ارزی، گفت: تقاضا برای ارزهای محلی روزانه پوشش داده می‌شود و هدف بانک مرکزی تقویت عرضه در مرکز مبادلات است.
به گزارش فارس، صمد کریمی اظهار داشت: تا پایان روز شنبه ۲۸ بهمن ماه، ۱۸ هزار و ۱۰۲ فقره ثبت سفارش در مرکز مبادلات ارزی پذیرفته و برای تخصیص ارز به بانک معرفی شده است.
وی در مورد شرایط فعلی مرکز مبادلات ارزی، گفت: هم‌اکنون در مرکز مبادلات ارزی تقاضاها به صورت سیستماتیک انجام می‌شود و هدف ما تقویت جانب عرضه در مرکز است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: در مرکز، تقاضا برای ارزهای محلی به صورت روزانه پوشش داده می‌شود و اما با توجه به اینکه تقاضای بسیاری که برای ارزهای جهان روا وجود دارد و تجار و بازرگانان سال‌ها با کشورهای اروپایی فعالیت تجاری داشتند، پرداخت ارز به این تقاضاها با چند روز انتظار پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون برای بعضی ارزها مازاد تقاضا و برای بعضی دیگر مازاد عرضه وجود دارد و تغییر این الگوی تجاری زمان‌بر خواهد بود؛ الگوی تجاری با شرایط مرکز مبادلات ارزی باید تطابق داشته باشد که به تدریج این هدف محقق می‌شود.
کریمی با اشاره به پوشش تقاضا برای گروه‌های کالایی و خدمات، گفت: در صورتی که با افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات همه تقاضاها پوشش داده شود، تقاضا‌های واقعی خارج از مرکز مبادلات تامین نمی‌شود و بنابراین هرگونه تقاضای ارز خارج از این چارچوب برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.