تأکید محمدعلی مجاهدی بر احیای انجمن‌های ادبی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی مجاهدی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های بنیادین در زمینه شعر آیینی در کشور گفت: ما امروز دقیقاً نیاز شدیدی به تشکیل انجمن‌های ادبی داریم که این انجمن‌های ادبی از جمله نیازهای یک شاعر، ادیب و نویسنده جوان است.

وی ادامه داد: در این انجمن‌ها باید به موضوعات متعدد از جمله تاریخ اسلام، حدیث، تفسیر قرآن، زندگانی حضرات معصومین (ع) و مقتل پرداخته شود و در کنار این موضوعات نیز مسائل مربوط به خود شعر، هم از نظر ساختاری و هم به لحاظ محتوایی بحث و بررسی شود تا شاعر بتواند به یک نتیجه مشخص دست یابد.

دبیر هنری نخستین کنگره شعر آیینی شفق با تاکید بر لزوم انجام کارهای بنیادی و اساسی در زمینه اشعار آیینی اظهار داشت: اگر فقط به این بسنده کنیم که صرفاً فلان کنگره را سالی یک بار برگزار کنیم، به آن جواب و اثری که می‌خواهیم نمی‌رسیم. بر همین اساس باید به موازات برگزاری چنین کنگره‌هایی، کارهای زیر بنایی توسط متولیان امور فرهنگی کشور و در رأسش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌ها و سایر مراکزی که به نحوی با فرهنگ و هنر این سرزمین سر و کار دارند و در دستور کارشان پردازش این موضوعات هست، انجام گیرد.

مجاهدی ادامه داد: مسئولان فرهنگی برای تقویت سطح دانش و وسعت قلمرو واژگانی یک شاعر باید از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی ذهن او را از نظر علمی بارور کنند و هم موجبات تشویق شعرای نوجوان را که سروده‌های خوبی دارند، فراهم کنند.

وی بیان کرد: انتشار سروده های شاعران جوان به صورت مجموعه هایی کم حجم و پر محتوا باید ادامه بیابد و این حرکت که از چند سال گذشته آغاز شده و باید شتاب بیشتری هم به خود بگیرد.

دبیر هنری نخستین کنگره شعر آیینی شفق در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات در کنار برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی را در شعر معاصر خصوصاً شعر آیینی بگذارد. اینها مسائلی است که انگیزه‌های لازم را در مخاطبان شعر آیینی امروز ایجاد خواهد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.