تئاتری‌های ما از سینما جلوترند/ مدیران هنری به جوانان میدان داده‌اند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

گوهر خیراندیش در گفتگو با هنرآنلاین:

بازیگر باسابقه عرصه تئاتر و سینما، جریان فعلی حاکم در حوزه هنرهای نمایشی را بسیار برتر از کشورهای توسعه یافته دانست.

گوهر خیراندیش در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: مدتی برای داوری چند فستیوال هنری و همچنین تدریس بازیگری به خارج از کشور سفر کردم و هم‌اکنون که مدتی است به کشور بازگشته‌ام بیشتر تماشاگر تئاتر بوده‌ام؛ البته برنامه‌هایی هم برای تدریس و برگزاری ورک‌شاپ بازیگری دارم.

خیراندیش با اشاره به جاذبه‌های بالا و قابل تقدیر تئاترهای روی صحنه گفت: من در فستیوالی در فرانسیسکو داور بودم و به جرئت می‌گویم سالن‌های تئاتری ما اینروزها بسیار پربارتر از سالن های تئاتر در کشورهای دعیع دار تئاتر در جهان است و در این بین تماشاگران هم بسیار فهیم و باشعور به یک اثر نمایشی نگاه می‌کنند.

این هنرمند بیشتر آثار تئاتری در کشورهایی نظیر آلمان و ایتالیا را در جهت بها دادن به تئاتر تجاری دانست و گفت: جریان فعلی حاکم در حوزه هنرهای نمایشی را بسیار برتر از کشورهای توسعه یافته است چرا که آنها با ابزار و امکانات وسیع خود سعی دارند به فروش بالا دست یابند و در بسیاری موارد اثر نهایی بسیار از متن فاخر فاصله گرفته است.

بازیگر نمایش “ملاقات بانوی سالخورده” اثر حمید سمندریان تصریح کرد: حتی به قاطعیت می‌گویم تئاتری‌های ما از سینما هم جلوترند که البته در قیاس با تلویزیون و سینما کمتر دیده می‌شوند و مهجور واقع شده‌اند.

خیراندیش در پایان از زحمات مدیران هنری کشور در سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: اقدامات درخور مدیران هنری ستودنی است و این میدان دادن به جوانان در صحنه تئاتر آینده خوبی را پیش روی هنر فاخر نمایش در کشور خواهد گشود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.