تئاتر کودک و نوجوان تا به امروز هویت خود را پیدا نکرده است

۲۷فروردین۱۳،

اکرم قاسم پور با بیان این که مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان حوزه هنری می تواند به رشد و ارتقای تئاتر کودک کمک کند، گفت: تئاتر کودک و نوجوان تا به امروز هویت خود را پیدا نکرده است.

 به گزارش هنرآنلاین،اکرم قاسم پور استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که در زمینه نمایشنامه نویسی اشخاص حرفه ایی کمی در کشورمان فعالیت می کنند، اظهار کرد: اگر برگزاری مسابقه ها و جشنواره ها هدفمند باشد می تواند به رشد و ارتقای تئاتر کودک و نوجوان و نمایشنامه نویسی کمک کند.

وی ادامه داد: در طول سال جشنواره های بسیاری برگزار می گردد اما بسیاری از آن ها منجر به تولید اثر نمی شوند و برنامه هایی مانند مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان حوزه هنری با برنامه ریزی درست می توانند خلاء نمایشنامه ها و نمایشنامه نویسان کودک کشورمان را پر کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که عرصه تئاتر کودک و نوجوان به صورت یک عرصه مستقل تا به امروز هویت خود را پیدا نکرده است، گفت: این عرصه به اندازه تئاتر بزرگسال حرفه ایی گری و اشخاص مستعد و آموزش دیده نیاز دارد. در رابطه با نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان تلاش هایی فردی از سوی هنرمندان تئاتر صورت گرفته است اما نمایشنامه نویسی که تنها در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کند نداریم.

قاسم پور با اشاره به این که در دانشگاه سوره برای راه اندازی رشته تحصیلی تئاتر کودک و نوجوان درخواست داده شده است، عنوان کرد: این که کسی به صرف علاقه مندی در جشنواره ها شرکت کند و اثر ارائه دهد کافی نیست و باید رشته ایی برای این گونه هنری در نظر گرفته شود تا اشخاص متخصص تئاتر کودک و نوجوان داشته باشیم.

وی در پایان گفت: وجود ارگان هایی مانند حوزه هنری که از تئاتر کودک و نوجوان حمایت می کنند لازم است و امیدوارم بتوانیم در دانشگاه ها نیز رشته تخصصی تئاتر کودک را داشته باشیم.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.