تائید حکم اعدام مه آفرید درد سرساز شد

۲۸ام بهمن ،

وکیل متهم ردیف اول پرونده فسادبزرگ بانکی پیرامون خبرمنتشر شده از سوی بعضی رسانه ها در مورد تائید حکم اعدام متهمان پرونده فساد گفت: این خبر برای وکلا دردسر ساز شده است.

ممتازنیوز: وکیل متهم ردیف اول پرونده فسادبزرگ بانکی پیرامون خبرمنتشر شده از سوی بعضی رسانه ها در مورد تائید حکم اعدام متهمان پرونده فساد گفت: این خبر برای وکلا دردسر ساز شده است.

غلامعلی ریاحی در مورد انتشار یافتن خبرهای مبنی بر اعلام تائید حکم اعدام مه آفرید خسروی گفت: من شخصا به دفتر رئیس دیوانعالی کشور و شعبه مربوطه در دیوان مراجعه کردم و آنها گفتند حکم نهایی هنوز ثبت دادنامه نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه منبع این خبر شخص رئیس دیوانعالی بوده است سبب تشویش بسیاری از خانواده ها شده به طوریکه مجهول بودن نام برخی محکومین سبب تشدید فشار خانواده ها به وکلا برای مطلع شدن از کم و کیف حکم نهایی شده است.

ریاحی گفت: مسئولین مربوطه دیوانعالی اظهار داشتند با توجه به انتشار یافتن ناقص خبر سعی می کنند موضوع از طریق سخنگوی قوه قضائیه قبل از جلسه سخنگو رسانه ای و اعلام شود.

 برخی از سایتهای خبری صبح امروز اعلام کرده بودند: آیت الله محسنی گرکانی رئیس دیوانعالی کشور اعلام کرده است: فقط حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی یعنی مه آفرید خسروی و یکی دیگر از متهمان تائید شده است. همچنین احکام صادر شده در پرونده این دو متهم دیگر توسط قضات عالی رتبه دیوان نقص گرفته شده و احکام نقض ماهوی نشده است از این جهت باید اصلاح شود و مجددا به دیوان عالی کشور باز گردد.

بر اساس حکم دادگاه مه آفرید خسروی، آقای (ب.ب) مشاور حقوقی مه آفرید، آقای (الف.ش) مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا و آقای (س. ک) رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی فولاد در پرونده فساد مالی بزرگ به اعدام، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند. 

همچنین مه آفرید متهم ردیف اول پرونده به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی به میزان ۲۵ هزار و ۷۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و پرداخت ۲۸ هزار میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال به بانک ها – معادل کل ال سی های پرونده محکوم شده است.رئیس دادگاه همچنین آقای (س. م) رئیس سابق بانک ملی کیش و آقای (د. م) از متهمان پرونده را به حبس ابد، رد مال و جزای نقدی محکوم کرده است.

خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.