تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر تزلزل خانواده

۰۱ تیرماه ۱۳،

تحقیقات اخیر جامعه‌شناسان دانشگاه میسوری کلمبیا نشان می‌دهد که استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی، یکی از مهمترین دلایل فروپاشی کانون خانواده و طلاق است.
به گزارش ایرنا از پایگاه علمی دانشگاه میسوری، استفاده از شبکه های اجتماعی، به مرور زمان طرز فکر و روابط فرد را متحول می‌کند. در این تحقیقات، حدود هزار کاربر ۱۸ تا ۸۲ ساله شبکه های اجتماعی، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
در این تحقیقات آمده است که اکثر روابطی از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد می شود، پایه و اساسی ندارد زیرا مبنای واقعی ندارد. در این گونه روابط معمولاً اشخاص ناشناس هنگام توصیف خود در این شبکه ها، تصویر غیر واقعی از خود ارائه می کنند و به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه سبب فریب افکار دیگران می‌شوند. اشخاصی که به‌ طور مستمر از این شبکه ها استفاده می کنند و به نوعی به آن معتادند پس از مرور زمان غرق در رویا می‌شوند و از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند.
افرادی که بیشتر از ۳ ساعت از وقت خود را صرف این شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، به جای حل مشکلات به دنبال روش های جایگزینی می باشند که به دروغ در ذهنشان ایجادشده است.
در ادامه این تحقیقات آمده است که روابط خانوادگی اکثر کاربران معتاد به شبکه های اجتماعی متزلزل است و برخی نیز منجر به طلاق شده است.
یکی دیگر از معضلات شبکه های اجتماعی، ورود بی‌اجازه به حریم خصوصی اشخاص گزارش شده است. به نقل از این محققان، افزایش دایره اشخاصی که حق ورود به حریم شخصی یکدیگر را دارند در شبکه های اجتماعی به‌وفور دیده می‌شود که این طبیعی نیست.
نتایج کامل این بررسی در شماره اخیر نشریه Journal of Cyberpsychology, Behavior and Social Networking به چاپ رسیده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.