تاثیر ماهی بر سلامت قلب بیشتر از سویا است

این چربی‌های مفید درعین حال خطر بروز افسردگی، بیش فعالی، آلزایمر، زوال عقل و دیابت را کاهش می‌دهند. این اسیدهای چرب هم چنین می‌توانند از بروز التهاب جلوگیری کنند و خطر ابتلا به آرتریت را کاهش دهند.

ماهی جزو گوشت‌های سفید است و یک منبع غنی از پروتئین کم چرب و مرغوب به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، غذاهای دریایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین مفید، چربی کم، کلسترول کم و نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از املاح و ویتامین‌ها هستند.

متخصصان تغذیه تاکید دارند که گوشت ماهی دارای ویتامین‌های ب، آ و د و نیز حاوی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، روی، فسفر، مقدار کمتری آهن، مس و سلنیوم است. بعلاوه ماهی‌هایی که در آب‌های شور زندگی می‌کنند دارای ذخیره ید زیادی هستند.

کارشناسان انجمن قلب آمریکا تاکید دارند که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم حتما روزی دو نوبت در هفته ماهی مصرف کنید.

به گزارش سایت اینترنتی هلتی دایت، چربی ماهی برخلاف چربی گوشت قرمز مفید و حاوی دو نوع اسید چرب اشباع نشده امگا – ۳ به نام‌های EPA و PHA است. مصرف اسیدهای چرب مفید موجود در روغن ماهی احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و تاثیر سودمند روغن ماهی بر سلامت قلب بیشتر از سویا است.

اسیدهای چرب موجود در گوشت ماهی، مقدار تری گلیسیرید خون را کاهش می دهند. روغن ماهی هم چنین از تجمع پلاکت‌های خونی می‌کاهد. عملکرد سلولهای خون رسان را تقویت می‌کند. در تنظیم ضربان قلب موثر است و فشار خون را نیز پایین می‌آورد. روغن ماهی درعین حال سلامت مغز را تامین می‌کند و در بهبود فعالیت‌های مغزی موثر است.

در بررسی‌های متعدد مشخص شده که مصرف روغن ماهی، علائم ام اس را در مبتلایان به این بیماری کاهش می‌دهد. پزشکان هم چنین تاکید دارند که مصرف اسید چرب امگا – ۳ از بروز دیابت نوع اول در کودکان جلوگیری می‌کند.

این چربی‌های مفید درعین حال خطر بروز افسردگی، بیش فعالی، آلزایمر، زوال عقل و دیابت را کاهش می‌دهند. این اسیدهای چرب هم چنین می‌توانند از بروز التهاب جلوگیری کنند و خطر ابتلا به آرتریت را کاهش دهند.

امگا – ۳ بر روی پوست نیز اثر مثبت دارد و از خشک شدن و پوسته پوسته شدن، اگزما و جوش و سایر بیماریهای پوستی جلوگیری می‌کند.

برخی از پزشکان معتقدند که ماهی حتی به دلیل دارا بودن این چربی‌های مفید در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش موثری دارد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.