تاثیر مثبت نور آفتاب در بهبود خلق‌ و خوی افراد

  نورآفتاب، به دلیل تاثیرات مطلوب سیستمیک علاوه بر ساخت ویتامینD مورد نیاز بدن، با ترشح اندروفین‌های داخلی، موجب بهبود خلق‌وخوی افراد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب افزود: انواعی از سلول‌های ایمنی پوست در اثر تماس با آلرژن‌های محیطی، منجر به حساسیت و در مواردی نیز بیماری‌‌های دیگر می‌شود که تماس با نور آفتاب، موجب کاهش این نوع سلول‌ها در بافت پوست شده و برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزماهای تماسی و پسوریازین کاربرد دارد.
بابک جعفری در رابطه با مضراتی که نورآفتاب به همراه دارد، اظهار کرد: امواج گوناگون پوست، تاثیرات متفاوتی بر روی پوست بر جای می‌گذارد و به عنوان مثال، طیفA اشعه خورشید، می‌تواند منجر به جداشدن ناخن از بستر خود شده و یا امواج B، در پیر شدن پوست تاثیر دارد.
جعفری ادامه داد: امواج B با تاثیر بر روی ساختار و عملکرد لایه سطحی و عمقی پوست، چروک‌های عمیق و ظریف، خشکی، خشن شدن پوست، نمایان شدن عروق سطحی و کاهش الاسیته پوست را به همراه دارد.
این پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: مصرف مرتب ضدآفتاب و ترکیبات رتینوئید، باعث پیشگیری از این ضایعات و کاهش نیاز به جراحی‌های پرخطر می شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.