تاثیرکاهش تقاضای چین بر قیمت طلا

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:موسسه مالی یو بی اس پیش بینی کرد تقاضای طلای چین طی سال ۲۰۲۲ میلادی مانند امسال روندی صعودی نخواهد داشت و افت تقاضا فشار بسیاری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از پایگاه اینترنتی بارونز، تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی یو بی اس بر این باورند که علی رغم گزارش شورای جهانی طلا مبنی بر رشد فزاینده تقاضای طلای چین در سال ۲۰۲۲ میلادی و تبدیل شدن این کشور به بزرگترین بازار طلای جهان تقاضای طلا در دومین اقتصاد بزرگ جهان طی سال آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

موسسه یو بی اس پیش بینی کرد، اتفاقات سال ۲۰۲۲ میلادی در بازار طلای چین طی سال آینده تکرار نخواهد شد و افت تقاضا در ماه های آینده در بازار چین فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

به اعتقاد کارشناسان یو بی اس یکی از مهمترین علل افزایش مجدد قیمت طلا در روزهای اخیر نزدیک شدن سال تازه چینی و رشد فزاینده تقاضا در بازار این کشور است و با فروکش کردن عطش خرید طلا در چین و افت واردات قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد.

چین و هند مجموعاً بیش از نیمی از تقاضای جهانی طلا را در اختیار دارند. واردات طلای هند امسال به سبب اتخاذ سیاست های ویژه اقتصادی با هدف کاهش کسری تجاری با افت شدیدی روبرو شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.