تاجیکستان تمام نیروهای امنیتی و انتظامی خود را از خاروغ خارج می کند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ‘اوستا’، افزایش اعتراضات مردمی در شهر خاروغ مرکز استان بدخشان تاجیکستان سبب شده تا دولت این کشور با انتقال نیروهای امنیتی مستقر در شهر و استان یاد شده موافقت کند.

‘یادگار فیضف’ افزود: چگونگی خروج نیروهای امنیتی از شهر خاروغ مرکز استان بدخشان در نشست مشترک روز گذشته(پنجشنبه) ‘ شیرعلی خیراللهف’ وزیر دفاع و ‘رمضان میرزایف’ وزیر کشور، نماینده مردم شهر خاروغ در پارلمان، هیات مسئول بررسی کننده دلایل بروز ناامنی ها در استان بدخشان و نماینده معترضان، اتخاذ شد.

وی با اشاره به روند رو به افزایش تجمعات اعتراضی در شهر خاروغ نسبت به اقدام های خودسرانه نیروهای نظامی در روزهای اخیر، گفت: نمایندگان مردم در این نشست از دولت خواستند که شرکت کنندگان در تجمعات را تحت تعقیب قرار ندهد و یا بازداشت و محاکمه نکند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به توافقاتی که میان وزرای دفاع و کشور و نمایندگان مردم درباره عدم تعقیب معترضین صورت گرفته، دولت به تعهدات خود پایبند بوده و هیچیک از افراد معترض دادگاهی نشوند.

با وجود اینکه پیشتر دولت گفته بود نیروهای امنیتی و انتظامی را از استان خارج می کند و تاکنون این کار را نکرده است، اما برخی خبرها حاکی از آن است که هم اکنون خودروهای مخصوص حمل سربازان به خاروغ منتقل شده و در حال جمع آوری آنها برای انتقال به پادگان ها هستند.

آساق**ه.ص**۱۵۵۸ ** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۱۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.