تازه ترین ارزیابی جامعه اطلاعاتی امریکا درباره مذاکرات هسته ای با ایران

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

تازه ترین ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور حکایت از آن دارد که اعمال تحریم جدید علیه ایران می تواند ضربات جدی به دیپلماسی وارد کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، مقام های دولت امریکا می گویند تازه ترین ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور حکایت از آن دارد که اعمال تحریم جدید علیه ایران می تواند ضربات جدی به دیپلماسی وارد کند.

ماری هاف، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز ۲۸ آذر (۱۹ دسامبر) برای نخستین بار این ارزیابی اطلاعاتی را فاش کرده است.

بنابر گزارش مارک لاندلر برای روزنامه نیویورک تایمز در همان روز جمعه ۲۹ آذر، وزارت امور خارجه آمریکا در تلاش برای تحکیم استدلال دولت در مخالفت با تحریم های جدید روز پنجشنبه در اقدامی غیرعادی اعلام کرد سازمان های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده اند این اقدامات می تواند مذاکره در مورد توافق جامع هسته ای با ایران را دشوارتر کند.

ماری هارف معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «به نظر می رسد قانونگذاران با ارائه دادن این لایحه تصمیم گرفته اند به ارزیابی مذاکره کنندگان ما و همچنین ارزیابی جامعه اطلاعاتی بی اعتنایی کنند که اعلام کرده اند تحریم های بیشتر ، وضع را دشوارتر می کند».

به گفته هاف، ارزیابی جامعه اطلاعاتی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر) اعلام کرده است که تحریم های جدید می تواند چشم انداز دستیابی به توافق هسته ای جامع و موفقیت آمیز با ایران را تضعیف کند.

این اظهارات هاف در واکنش به اقدام سنای امریکا برای تهیه و تصویب یک طرح تحریمی جدید علیه ایران بیان شده است.

دولت امریکا اعلام کرده است در صورت اعمال تحریم جدید، رییس جمهور امریکا آن را وتو خواهد کرد.

دولت امریکا در توافق ژنو متعهد شده است که تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نکند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.