تاسف سودان از بی توجهی شورای امنیت به فعالیت شبه نظامیان در سودان جنوبی

به گزارش ایرنا، در پایان جلسه شورای امنیت و تصویب قطعنامه ۲۰۶۳ برای تمدید ماموریت نیروهای صلحبان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور، ‘دفع الله الحاج’نماینده سودان در سازمان ملل با اشاره به فعالیت شبه نظامیان جنوب سودان و گروه تروریستی

«ارتش مقاومت خدا» گفت سودان فعالیت این گروه ها را به شدت محکوم کرده و خواستار محکوم کردن این مساله توسط شورای امنیت بود.

«ارتش مقاومت خدا» یک گروه تروریستی شبه نظامی است که در اوگاندا و سودان جنوبی حضور داشته و از سوی سازمان های بین المللی حقوق بشر به نقض گسترده حقوق بشر و حمله به مردم غیر نظامی متهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه این شورشیان با سودان جنوبی ارتباط داشته و این کشور تازه استقلال یافته به شورشیان پناه و امکانات می دهد، گفت: خارطوم خواستار توجه شورای امنیت به مساله شبه نظامیان سودان جنوبی و محکوم کردن آن نیز بود.

وی با ابراز تاسف از گنجانده نشدن این مساله در قطعنامه روز سه شنبه شورای امنیت گفت: چگونه این شورا می تواند نسبت به فعالیت این شبه نظامیان که دست به ایجاد ناآرامی در سودان می زنند، بی تفاوت باشد.

دفع الله الحاج در ادامه گفت: سودان به شدت اعمال تروریستی ارتش مقاومت خدا را محکوم کرده و تاکید دارد که این گروه در دارفور حضور ندارد.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه با صدور قطعنامه ای ماموریت نیروهای مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور سودان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

ماموریت این نیروها در جولای ۲۰۰۷ پس از تصویب قطعنامه ۱۷۶۹ در شورای امنیت آغاز شد و ماموریت آن ها حفاظت از غیر نظامیان و کمک به بازگرداندن ثبات و نظارت بر روند گفت وگوهای سیاسی در دارفور است.

**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۷۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.