تامین آب شرب جنوب تهران از سد ماملو به یک شرط

n00466277-b.jpg

سد ماملو آماده است که آب شرب پاکدشت، ورامین و تهران را تامین کند و عملیاتی شدن این مساله تا پایان سال تنها به یک مورد بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر این‌که سد ماملو در حال حاضر ۱۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره‌‌ آبی دارد اظهار کرد: ۱۲۰ میلیون متر مکعب از طریق این سد آب دشت ورامین و پاکدشت تامین شده است.

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی ایسنا همچنین ادامه داد: در صورتی که تصفیه خانه هفتم تهران با تلاش همکاران در بخش آب و فاضلاب تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، می‌توان با استفاده از سد ماملو ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب پاکدشت، ورامین و تهران را تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث انتقال آب انجام شده و فقط منتظر بهره‌برداری تصفیه‌خانه هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز پیشتر از برطرف شدن همیشگی دغدغه کیفیت آب تهران با تکمیل دو پروژه کلیدی در آینده نزدیک خبر داده بود.

محمد پرورش گفته بود که برای بهبود کیفیت آب تهران تلاش می‌شود با اجرای کامل طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران، دغدغه آب مردم جنوب تهران برای همیشه حل شود. پرورش با اشاره به این‌که از ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب سد ماملو قرار است که ۹۰ میلیون مترمکعب به جنوب تهران فرستاده شود، افزود: در زمان کنونی آب سطحی به جنوب تهران کمتر می رسد اما با اجرای طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران، آب جنوب تهران تغییر یافته و دغدغه مردم برای همیشه برطرف می‌شود.

پرورش زمان بهره برداری کامل از طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران را سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد و گفت: برای این طرح ۸۷ کیلومتر خط انتقال و مخازنی در حال ساخت است که با اجرای کامل این طرح، آب جنوب تهران تضمین می شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.