تامین هزینه یکسان سازی کدهای استانی از مشترکان/ افزایش نرخ مکالمه با تلفن ثابت

۱۵اردیبهشت،

 

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکسان سازی کدهای استانی، کاهش درآمد برای مخابرات به همراه خواهد داشت، گفت: بر اساس موافقتنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات این مبالغ را از مشترکان وصول خواهد کرد.
به گزارش مهر، سید مصطفی سیدهاشمی امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با اشاره به طرح یکسان سازی کدهای استانی تلفن ثابت که به نفع مشترکان بوده و تاکنون در بعضی استانها مانند تهران و اصفهان اجرایی شده است، گفت: یکسان سازی کدهای استانی ضرر فاحشی در درآمد مخابرات خواهد داشت و بر این اساس قرار است این مبلغ از محل تامین همسان سازی کدینگ و نگهداری از مشترکان وصول شود.
 
این دستورالعمل از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون این مبلغ از مشترکان تلفن ثابت دریافت نشده است، خاطر نشان کرد: به زودی بر اساس این دستورالعمل در هر استانی که هم کدی تلفن ثابت انجام شود این مبلغ از مشترکان دریافت خواهد شد.
 
سید هاشمی همچنین در مورد نرخ تعرفه تلفن ثابت که پیشنهاد آن را به شورای رقابت ارسال کرده اند، گفت: سال قبل شورای رقابت با افزایش ۱۰ درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت بابت هر پالس مکالمه مبلغ ۵۱٫۳ ریال در نظر گرفت اما امسال با توجه به ارز ۳۵۰۰ تومانی و تورم ۴۲ درصدی شاهد هزینه های دو برابر در مخابرات ایران هستیم که برای تامین این هزینه ها تعرفه های تازهی را به شورای رقابت پیشنهاد داده ایم.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ادامه داد: امسال با تحلیل جامع و مقایسه با سایر کشورها فرمول تازهی برای تعرفه تلفن ثابت در نظر گرفته ایم و توانسته ایم بر افکار تصمیم گیران تاثیرگذار باشیم.
 
وی افزود: نرخ های تازه مکالمات تلفن ثابت ظرف چند روز آینده به عدد و رقم و بر اساس فرمول تازه ابلاغ خواهد شد و با این وجود قسمتی از هزینه های مخابرات را جبران خواهیم کرد.
 
سید هاشمی گفت: ایران از میان ۱۹۶ کشور پایین ترین نرخ مکالمات تلفن ثابت را دارد و هم اکنون با توجه به هزینه های ناشی از سرمایه گذاری و جاری و عمرانی شرکت چنانچه تعرفه های قبلی باقی بمانند این شرکت متضرر خواهد شد.
 
وی تغییر نرخ مکالمات پایه تلفن همراه را نیز به نفع شرکت مخابرات ایران عنوان کرد و گفت: با این تغییر نرخ با کاهش درآمد مواجه نخواهیم شد و این در حالی است که نرخ پیشنهادی ما برای مکالمات پایه تلفن همراه ۵۳۵ ریال بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با نرخ ۵۱۵ ریال موافقت کرد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تخصیص سهام ترجیحی کارکنان این شرکت با نظر هیات مدیره و سازمان خصوصی سازی خبر داد و گفت: دریافت مجوز آزادسازی سهام ترجیحی کارکنان شرکت مخابرات ایران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
 
وی سرمایه گذاری بلند مدت این شرکت را مبلغ یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۲۲۲ میلیارد تومان آن از طریق سرمایه گذاری شرکت های وابسته ، ۱۰ میلیارد تومان آن بابت خرید اوراق مشارکت و ۱۵۵۳ میلیارد تومان آن مربوط به سپرده گذاری در بانک ها بوده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.