تامین ۸۳میلیون دلار ارز دانشجویان غیربورسی

۲۰م آذر ،

بینا- با توجه به تامین اسکناس (ارز) صورت گرفته توسط بانک مرکزی برای بانک تجارت به عنوان بانک عامل، این بانک از نوزدهم مهر ماه سال جاری تا تاریخ شانزدهم آذر ماه سال جاری بالغ بر ۸۳ میلیون دلار به دانشجویان غیر بورسیه (مقطع فوق لیسانس و بالاتر)پرداخته کرده است.
بانک مرکزی اسکناس مورد نیاز دانشجویان بورسیه را تامین کرده به طوری که این بانک در اوایل آذر ماه سال جاری معادل هشت میلیون دلار جهت تامین نیازهای ارزی دانشجویان بورسیه به نرخ مرجع پرداخت کرده است.
به گزارش بینا، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور به ایسنا گفت: بدیهی است تامین نیازهای ارزی دانشجویان بورسیه و غیر بورسیه نوعی سرمایه‌گذاری انسانی و معنوی محسوب شده و بانک مرکزی به این مهم در تامین تقاضای ارزی دانشجویان فوق الذکر کاملا واقف بوده و از این رو جزو اولویت‌های اصلی مصارف خدماتی بانک مرکزی محسوب می‌شود.
صمد کریمی گفت: به دانشجویان غیر بورسیه علاوه بر حداکثر ماهیانه معادل ۱۰۰۰ دلار هزینه اقامت، برای هر عضو خانواده نیز ماهانه حداکثر معادل ۵۰۰ دلار ارز تخصیص داده می گردد.
وی افزود: دانشجویان غیر بورسیه که به همراه خانواده خود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند برای هر عضو خانواده خود ماهیانه ۵۰۰دلار به نرخ مبادله‌ای دریافت می کنند.
کریمی با بیان این‌که کماکان ارز دانشجویان بورسیه مورد تایید وزارت علوم و یا بیماران مورد تایید وزارت بهداشت به نرخ مرجع است، یادآورشد: با تصمیماتی که بانک مرکزی دربارهٔ دانشجویان غیربورسیه (فوق‌لیسانس یا بالاتر) گرفته مقرر شده تامین ارز آنها به نرخ مبادله‌ای باشد.
کریمی افزود: هم برای دانشجویان بورسیه و هم دانشجویان غیربورسیه حداکثر هزینه‌ی اقامت ۱۲ هزار دلار و حداکثر هزینه‌ی شهریه ۱۵ هزار دلار در نظر گرفته شده که در مجموع سالانه ۲۷ هزار دلار می‌شود.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که داریم در رابطه با دانشجویان بورسیه هیچ مشکلی وجود ندارد و بانک طی نامه‌ی رسمی اعلام کرده که کلیه‌ی تقاضاهای مربوط به دانشجویان بورسیه را پرداخت کرده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.