تاکنون ۱۲۰ میلیون نفر به بیماری ایدز مبتلا شده اند

فروردین ۱۴۰۳

آمارها نشان می دهند که تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا شده اند که تعداد قابل ملاحظه ای از این اشخاص جان خود را بر اثر بیماری از دست داده اند.

مهدی ذوالقدر کارشناس ارشد آموزش بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری های نو پدید و باز پدید یکی از مشکلات بسیار مهم بهداشتی و درمانی در جهان است که در چند سال اخیر دامنگیر اغلب کشورهای دنیا شده است.

وی گفت: ایدز از جمله بیماری های نوپدیدی است که به مراتب خطرات عوارض بیشتری از اغلب بیماری های نوپدید و باز پدید دیگر دارد.

ذوالقدر با اشاره به آمار بالای آلودگی و ابتلا به بیماری ایدز در کشورهای مختلف تاکید کرد: آمارها نشان می دهند که تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیون مفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا شده اند که تعداد قابل ملاحظه ای از این اشخاص جان خود را بر اثر بیماری از دست داده اند.

وی یادآور شد: متاسفانه تا کنون درمان قطعی برای بیماری ایدز کشف نشده است.به همین سبب مبتلایان به این بیماری سر انجام بر اثر عوارض حاصله ایدز جان خود را از دست می دهند.

ذوالقدر افزود: در کنار بیماری های نوپدپد و بازپدپد عفونی شیوع بیماری های مزمن و متابولیک و مرگ و میر بالای ناشی از آن نیز مشکلی بسیار مهم در خصوص سلامتی مردم در جوامع مختلف است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.