تاکید آمریکا و انگلیس بر ایجاد نیروی امنیتی کارآمد در افغانستان

۱۱اردیبهشت،

Reuters1-6.jpg

وزرای دفاع آمریکا و انگلیس اعلام کرده‌اند، ماموریت آن‌ها در افغانستان همچنان در حال انجام است و دو کشور متعهد به ایجاد نیروی امنیت ملی قدرتمند و کارآمد در افغانستان می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود فیلیپ هاموند گفت: در حالی که واگذاری کنترل امور امنیتی افغانستان در حال انجام است، انگلیس نقش کلیدی در کمک به ایجاد نیروهای امنیت ملی قدرتمند و کارآمد خواهد داشت.

هاگل اعلام کرد، علاوه بر شرایط فعلی در افغانستان و سناریوی پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال ۲۰۲۴، آمریکا و انگلیس در خصوص آمادگی متحدشان در آینده و پس از یک دهه جنگ و همچنین بررسی مساله اشخاص کشته شده در این جنگ بحث و گفت‌وگو کردند.

وی افزود: ما متعهد به ادامه وظیفه اصلی‌مان در خصوص جلوگیری از تبدیل افغانستان به پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین‌المللی هستیم. حوادث چند روز اخیر نشان داده است که نیروی نظامی هر دو کشور همزمان با انجام وظایف خود در افغانستان، برای خروج نیروهایشان ریسک‌ می‌کنند.

هاگل خاطرنشان کرد: اما این ماموریت در حال انجام است و نیروهای امنیتی کارآمد افغانستان هم‌اکنون می‌توانند حدود ۹۰ درصد از امنیت را برای مردم این کشور تامین و اقدامات امنیتی ۸۰ درصد از عملیات را فراهم کنند. در حالی که نیروهای بین‌المللی کمک به برقرای امنیت در افغانستان (ایساف) به نتیجه برسند که ماموریت رزمی نیروهای خارجی تا پایان سال آینده در افغانستان به اتمام می‌رسد، این توانایی برای نیروهای افغان گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.