تاکید آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی بر حمایت دولت عراق از مسیحیان این کشور

22-322.jpg

یک مقام مسوول در دفتر آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در نجف اعلام کرد که این مرجع عالی قدر شیعه بار دیگر از دولت عراق خواست به حمایت از مسیحیان عراق بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری “نون” عراق، یک مقام مسوول در دفتر آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در نجف که خواست نامش فاش نشود، گفت : آیت الله العظمی سید علی سیستانی در دیدار با یک هیات مسیحی که شامل تعدادی از کشیشان مسیحی عراقی بود، گفت: هیچ جایگزینی به جای همزیستی مسالمت‌آمیز میان طرفداران ادیان مختلف وجود ندارد.

ایشان تاکید کردند که باید از هر گونه اهانت به مقدسات ادیان دیگر که موجب ایجاد آشوب و کینه می‌شود و بر همزیستی مسالمت‌آمیز بین مردم یک کشور تاثیر می‌گذارد، اجتناب کرد.

به گفته این مقام، آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی از مواضع کلیساهای عراقی در محکومیت اهانت اخیر به ساحت پیامبر اکرم (ص) تقدیر کرد.

آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی همچنین بر حق شهروندان عراقی از جمله مسیحیان این کشور در برخورداری از حمایت دولت، تاکید کرد و گفت: دولت باید امنیت را برای تمامی شهروندان فراهم کند تا آنها در شرایط مناسبی در کشور زندگی کنند و ناگزیر به مهاجرت به کشورهای دیگر نشوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.