تاکید احمدی‌نژاد بر فعال کردن جنبش غیرمتعهدها به نفع استقرار عدالت در جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد شامگاه جمعه در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار وزیر امور خارجه بروندی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جنبش عدم تعهد به نفع ملت‌ها و استقرار عدالت در جهان گفت: شرط رسیدن به این هدف، همراهی و همفکری و مشارکت همه کشورهای عضو است.

دکتر احمدی‌نژاد روابط جمهوری اسلامی ایران و بروندی را مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر لزوم گسترش مناسبات در سطوح مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران در حد توان دولت و ملت بروندی را در مسیر پیشرفت و توسعه یاری خواهد کرد.

 

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه برای پایه‌گذاری روابط مستحکم باید با حوصله و دقت عمل نمود، اظهار امیدواری کرد که با همبستگی ملت‌ها، تروریسم در جهان ریشه‌کن شده و همه ملت‌ها در صلح، رفاه و آرامش باشند.

 

وزیر امور خارجه بروندی نیز در این دیدار اظهار داشت: مطمئناً با شروع ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد شاهد جهش و پویایی در این جنبش خواهیم بود.

 

وی همچنین با اشاره به سطح روابط و همکاری ایران با بروندی خواستار حمایت و کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش‌های فنی، حرفه‌ای ساخت مسکن و کمک‌های بهداشتی و کلینیکی شد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.