تاکید اخوان المسلمین اردن بر تحریم انتخابات آینده پارلمان

گروه اخوان المسلمین اردن شنبه بار دیگر انتخابات آینده پارلمانی این کشور را تحریم کرد .

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این گروه در بیانیه ای اعلام کرد : به لحاظ مسئولیت ملی بر موضع اعلام شده خود در تحریم همه مراحل انتخابات پارلمانی تأکید می کنیم زیرا کاملا معتقدیم که مجلس آینده نیز همانند مجلس سابق خواهد بود .

این گروه افزود : قانون فعلی انتخابات از سال ۱۹۹۳میلادی بر ملت اردن تحمیل شده و این قانون روند پارلمانی و سیاسی را مخدوش کرده و راه را کاملا به سوی فساد و غارت بیت المال و دور زدن قوه های مجریه و مقننه به نفع دولت در سایه ، باز کرده است.

این بیانیه بر خواست اخوان المسلمین یعنی قادر ساختن ملت به اینکه منشأ قدرت باشد به گونه ای که قوه مقننه را بر اساس انتخابات دموکراتیک و همچنین دولت را با استناد به نتایج صندوقهای رأی انتخاب کند تأکید کرد.

اخوان المسلمین همچنین بر تشکیل ائتلاف اکثریتی در پارلمان که دولت را تشکیل دهد و دولت نیز بر همه سازمانهای کشوری و نهادها حق تصرف داشته باشد ، تصریح کرد.اخوان المسلمین درباره نخست وزیر جدید نیز گفت وی نیز حرف تازه ای ندارد زیرا اعضای دولت مستعفی همچنان بر سر کار هستند و فقط نخست وزیر و تعداد معدودی از وزیران تغییر کرده اند.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.