تاکید امیرعبداللهیان بر ارتقای مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی

وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه موریتانی بصورت تلفنی گفت و گو

تاکید امیرعبداللهیان بر ارتقای مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی

به گزارش ممتاز نیوز، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان  سه شنبه شب در گفتگوی تلفنی با محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه و همکاری های جمهوری اسلامی موریتانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و  انتخاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه ، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه تاکید نموده و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با کشور موریتانی استقبال می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ارتقای مناسبات و همکاری های دوجانبه با آفریقا را از جمله موضوعات اصلی در دستور کار سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: روابط با کشورهای حوزه غرب و شمال آفریقا در همین راستا پیگیری میشود.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره موضوعات مبتلابه جهان اسلام عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران از آتش بس در یمن استقبال می کند و امیدوار است که ضمن تمرکز بر رفع محاصره انسانی با ادامه توقف جنگ در یمن شاهد گفت و گو های یمنی- یمنی باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفتگو با تشکر از مواضع اصولی موریتانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت: متاسفانه شاهد تعرض صهیونیست ها در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی بودیم و امیدوار هستیم که ملت فلسطین با حمایت کشورها و ملت های اسلامی به حقوق تاریخی خود دست یابد.

محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه و همکاری های موریتانی نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان به همتای ایرانی خود، روابط دو کشور را مستحکم و صادقانه خواند و با توجه به ظرفیت های موجود خاطر نشان کرد: موریتانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت های خود و منافع متقابل استقبال می کند.

محمد سالم ولد مرزوک در رابطه با موضوع فلسطین، با تاکید بر موضع اصولی دو کشور بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید نمود.

وی همچنین در ادامه ابراز امیدواری نمود برای بحران یمن راه حلی مناسب پیدا گردد.

وزیر امور خارجه و همکاری های موریتانی همچنین ابراز امیدواری کرد با تداوم رایزنی و پیگیری طرفین، دو کشور شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات دو جانبه باشند.

وزرای امور خارجه ایران و موریتانی همچنین بر تداوم رایرنی و تبادل نظر در خصوص روند روابط دوجانبه و همچنین مسائل اساسی جهان اسلام تاکید کردند و متقابلا از یکدیگر برای سفر به کشورهای متبوع خود دعوت نمودند.

وزیر خارجه موریتانی همچنین سلام های گرم رییس جمهور کشورش به رئیس جمهور کشورمان را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.