تاکید بر گسترش روابط پارلمانی میان ایران و کوبا

۱۸فروردین۱۳،

در دیدار رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا با مصری مطرح شد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا در دیدار با رئیس انجمن دوستی کوبا و ایران بر گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش حوزه پارلمانممتازنیوز، عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی ایران و کوبا در دیدار با  “کنیا سراتوپویگ” رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای تسهیل هرگونه همکاری در زمینه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی با کشور کوبا را دارد.

وی در ادامه این دیدار با بیان پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، پزشکی و تکنولوژی افزود: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران حاصل عدم وابستگی به غرب و نتیجه تکیه بر دانش بومی و تلاش دانشمندان ایرانی است.

رئیس گروه دوستی ایران‌ و کوبا با اشاره به نقش مؤثر گروه‌های دوستی پارلمانی در توسعه روابط دوستانه کشورها گفت: با تشکیل گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران در کنگره تازه کوبا، گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور می‌توانند در عرصه‌های مختلف مراودات فی‌ما‌بین را گسترش دهند.

سراتو پویک نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت گسترش روابط میان کوبا و ایران گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فرصت‌های فراوانی را برای گسترش روابط دوستانه فی‌ما‌بین ایجاد کرده است و تقویت روابط پارلمانی نقش بسیار مؤثری در بهره‌گیری از این فرصت‌ها دارد.

رئیس انجمن دوستی کوبا و ایران با اشاره به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران و وجود استانداردهای دوگانه در موارد مشابه تأکید کرد: کوبا مخالف تحریم‌های کشورهای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران است و از ملت ایران در مقابل سیاست‌های زورگویانه این کشورها حمایت می‌کند.

در پایان این دیدار سراتو پویک‌ گزارشی از انتخابات اخیر کنگره کوبا و تحولات داخلی این کشور ارائه داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.