تاکید به بهره وری منابع در نسخه تازه پزشک خانواده

۲۴ام بهمن ،

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد؛

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهره وری منابع در نسخه تازه پزشک خانواده مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب­دا، دکتر محمدحسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح برنامه پزشک خانواده به استان قزوین سفر کرده است در نشست با پزشکان عمومی این استان اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه کشور، در نسخه تازه برنامه پزشک خانواده،به بهره وری بیشتر از منابع تاکید شده است.

وی با بیان ارتقای جایگاه طب عمومی در برنامه پزشک خانواده، گفت: مدل تازه برنامه پزشک خانواده که به طور ضربتی در دو تا سه ماه قبل تهیه شده است، در استان قزوین که نسبت به سایر استان ها زیرساخت های بیشتری دارد، اجرا می گردد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،با اشاره به این که در مدل تازه نسبت به نسخه ۰۲، تکریم خدمات گیرندگان دیده شده است، اظهار داشت: تدوین برنامه بر مبنای اقتصاد مقاومتی، دادن انگیزه به پزشکان برای مدیریت سلامت، جلوگیری از هدر رفتن منابع سلامت، استفاده از پرونده الکترونیک سلامت در ارزشیابی کار و تغییر دیدگاه درمان گری پزشکان به سلامت نگری از ویژگی های مدل تازه است.

شایان ذکر است، در این نشست، پزشکان عمومی نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در قزوین پرداختند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.