تاکید دوباره وزارت خارجه به لزوم تشکیل کمیته حقیقت​یاب بین​المللی برای یافتن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی امین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: چهاردهم تیر ماه سی امین سالگرد ربایش چهار نفر از دیپلمات های ایرانی در لبنان است. در حالی که خانواده های گرامی این عزیزان در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) همچنان امیدوار به آزادی فرزندان خود از زندان های مخوف و سری رژیم صهیونیستی و چشم به راه بازگشت آنان به میهن اسلامی هستند.

 پیگیری آزادی و بازگشت چهار دیپلمات ایرانی به آغوش خانواده های گرامی شان همواره یکی از اولویت های اساسی و اصلی وزارت امورخارجه جمهوری ا سلامی ایران بوده است و دستگاه دیپلماسی با بهره گیری از تمامی ظرفیت و توان دیپلماتیک، سیاسی، حقوقی و کنسولی خود در ابعاد دوجانبه منطقه ای و بین المللی در این راستا تلاش کرده است.

در ادامه بیانیه افزوده شده است: بدیهی است به دلیل ربایش و بازداشت دیپلمات های ایرانی در زمان اشغال خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی و تحویل ایشان به آن رژیم بر اساس شواهد و قرائن متقن موجود اعتقاد بر این است که بین عاملان این جنایت و رژیم صهیونیستی همکاری و هماهنگی وجود داشته و لذا مسئولیت حفظ جان و آزادی این چهار دیپلمات متوجه رریم اشغالگر قدس و عاملان این ربایش است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است:‌ با توجه به اینکه تلاش های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و خانواده های این عزیزان برای اطلاع از سرنوشت دیپلمات های خود همواره با کارشکنی و بی توجهی غیرانسانی رژیم صهیونیستی همراه شده است، لذا جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی در این خصوص که کماکان از سوی سازمان ملل متحد بی پاسخ مانده است، یادآور می شود.

وزارت امور خارجه ایران در ادامه خواستار توجه ویژه همه محافل سیاسی و بین المللی جهان بخصوص دبیرکل سازمان ملل و نیز کشورهای حامی رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قرار دادن این رژیم در جهت تعیین سرنوشت و آزادی این عزیزان است و دولت و مردم ایران و خانواده های آنان در این راستا بر مسئولیت نهادها و مجامع و سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در رسیدن به حقیقت این موضوع در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید می نمایند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.