تاکید روسای جمهور ایران و بنین بر لزوم گسترش روابط

۲۵فروردین۱۳،

رییس جمهور با بیان اینکه مردم آفریقا در قلب مردم ایران جای دارند، بر لزوم گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی از جمله بنین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اعزامی به غرب آفریقا، محمود احمدی نژاد در بدو ورود به کشور آفریقایی بنین اظهار کرد: روابط ایران و بنین مستحکم و دوستانه است و امیدواریم در این سفر گام های محکمی در جهت گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، انرژی و … برداشته شود.

وی اضافه کرد: مردم بنین در قلب ملت ایران جای دارند و ما مردم آفریقا را دوست داریم و امیدواریم بتوانیم روابط خود با آفریقا را گسترش دهیم.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور بنین نیز که برای استقبال از احمدی نژاد در فرودگاه حضور داشت، با ابراز خرسندی از سفر احمدی نژاد به کشورش گفت: آقای رییس جمهور با این سفر نشان دادند که به آفریقا علاقه مند می باشند و این نشان دهنده دوستی ایشان با آفریقاست.

وی افزود: من در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد به تهران سفر کردم که سفر خوبی بود و اجلاس هم به خوبی برگزار شد، چراکه آقای رییس جمهور ریاست آن را بر عهده داشت. ایشان وعده داده بودند به آفریقا سفر کنند و امروز خرسند هستم که به قلب آفریقا آمده اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.