تاکید رییس جمهور فرانسه بر لزوم باقی ماندن یونان در منطقه یورو

رییس جمهور فرانسه در دیدار اخیر خود با نخست وزیر یونان بر لزوم باقی ماندن یونان در منطقه یورو تاکید کرده است .

به گزارش رویترز ، فرانسیس اولاند در دیدار با آنتونیس ساماراس تصریح کرد ، گر چه یونان باید در منطقه یورو باقی بماند ولی این کشور باید پایبندی خود را به تعهدات مالی بین المللی نشان دهد .

بر این اساس ، اولاند در این باره گفت ، یونان باید در منطقه یورو باقی بماند ولی پیش از هر چیز باید ثابت کند که برنامه اقتصادی و مالی این کشور معتبر و قابل اعتماد است و رهبران سیاسی این کشور نیز باید نشان دهند عزم کافی برای اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی را دارند .

نخست وزیر یونان در دو روز گذشته برای دیدار با صدر اعظم آلمان و رییس جمهور فرانسه به این دو کشور بزرگ اروپایی سفر کرده بود . یونان که در آستانه ورشکستگی اقتصادی و مالی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است قصد دارد از وام دهندگان بین المللی مهلت دو ساله بیشتری را برای اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی بگیرد .

نخست وزیر یونان نیز در این باره تاکید کرد یونان خواستار کمک مالی بیشتری از وام دهندگان بین المللی نیست ما تنها خواهان مهلت بیشتر هستیم تا برنامه های ریاضت اقتصادی را اجرا کنیم . وام دهندگان بین المللی باید فرصت بیشتری به یونان بدهند تا با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی کسری بودجه و بدهی خود را کاهش داده و به رشد اقتصادی بالایی دست یابد .


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.