تاکید مدودف بر عدم تغییر مواضع روسیه در قبال دمشق

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نخست وزیر روسیه با تاکید بر پایبندی مسکو iبه موضع سابقش در قبال سوریه اعلام کرد: حل و فصل بحران سوریه تنها از طریق مذاکره میان طرف‌های درگیر ممکن است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دیمیتری مدودف، اول وزیر روسیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی پیش از مسافرت خود iبه فنلاند تاکید کرد: حل و فصل بحران سوریه تنها از طریق مذاکره ممکن است لذا موضع مسکو در خصوص بحران سوریه تغییر نکرده و نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مسکو از طرفین درگیر می‌خواهد تا با حضور بر سر میز مذاکره و توافق در خصوص راهکاری سیاسی، iبه درگیری‌های خشونت‌آمیز پایان دهند چرا که ادامه این وضعیت iبه سود هیچ کس نیست.

مدودف افزود: تا وقتی که بعضی از کشورهای غربی خواهان برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت بوده و iبه مخالفان مسلح سوری کمک‌های تسلیحاتی کنند، برقراری صلح در سوریه ممکن نخواهد بود.

نخست وزیر روسیه در ادامه نسبت iبه مواضع یکجانبه بعضی کشورها نسبت iبه اوضاع سوریه ابراز تاسف کرد و گفت: بعضی‌ کشورها می‌خواهند نظام سوریه فورا برکنار شود در حالی که iبه طرف دیگر درگیر کمک‌های تسلیحاتی می‌کنند، این کشورها باید در مواضع خود بازنگری کنند.

وی گفت: مسکو معتقد است که این چنین مواضعی نادرست است و با این شیوه نمی‌توان بحران سوریه را حل و فصل کرد و در نهایت iبه تکه تکه شدن سوریه می‌انجامد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.