تاکید معاون اول رئیس جمهور بر الکترونیکی شدن امور و فرایندها

فروردین ۱۴۰۳

در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت؛

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم همدلی و همراهی قوای سه گانه و تلاش و هماهنگی میان همه بخش‌ها در جهت شکل گیری بسترهای لازم برای یکپارچه شدن اطلاعات و الکترونیکی شدن امور تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی  با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص طراحی سامانه‌های مختلف برای پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی، بر لزوم همدلی و همراهی قوای سه گانه و تلاش و هماهنگی میان همه بخش‌ها در جهت شکل گیری بسترهای لازم برای یکپارچه شدن اطلاعات و الکترونیکی شدن امور تاکید کرد.

 جهانگیری افزود: البته ممکن است مقاومت‌هایی در این مسیر ایجاد شود اما با همراهی، انسجام و همت همگانی خواهیم توانست به این مهم دست یابیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه نیز در این جلسه تصریح کرد: شکل گیری حماسه اقتصادی و مبارزه جدی با تخلفات اقتصادی در پرتو همکاری و تعامل سازنده قوای سه گانه صورت می گیرد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین بر اهمیت پیشگیری به عنوان یک اولویت مهم در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: باید حساسیت و توجه لازم به موضوع پیشگیری معطوف شود و امیدوارم که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت تازه بتواند به شناسایی منافذ فساد و برخورد با متخلفین و سوء استفاده گران بپردازد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود نظارت سیستمی در پیشگیری از مفاسد اقتصادی و سامانه‌های شناسایی تخلفات اقتصادی و همچنین برنامه توسعه این سامانه به حوزه های مختلف اقتصادی در جهت کاهش احتمال وقوع سوء استفاده و افزایش امکان کشف فساد ارائه شد .

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به کارایی این سامانه‌ها در پیشگیری و کشف فساد و تشریح عملکرد آن، از تسهیل امور اداری و اقتصادی، حذف فرآیندهای زائد و فسادزا در کسب و کار اقتصادی و در نهایت رونق اقتصادی به عنوان فواید دیگر این طرح یاد شد.

گفتنی است؛ وزیر دادگستری، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران، بعضی مسئولین دستگاه‌های اقتصادی و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.