تایلند مالیات سرمایه کریپتو را حذف کرد

دولت تایلند تصمیم گرفت اجرای طرح “۱۵ درصد مالیات بر درآمد سرمایه ارزهای دیجیتال” را تعلیق کند.

تایلند مالیات سرمایه کریپتو را حذف کرد

به گزارش ممتاز نیوز، تایلند طرح مالیاتی ۱۵ درصدی برای ارزهای دیجیتال را رد کرد. مقامات این کشور برنامه‌ریزی کرده بودند که مالیات بر عایدی سرمایه را بر طبقه دارایی، از جمله تجارت و معدن اعمال کنند. این پیشنهاد که در اوایل سال جاری ارائه شد، مخالفت‌های زیادی را برانگیخت، اما به نظر می‌رسد که نوعی مالیات بر رمزارزها همچنان اجرا خواهد شد.

بنا به گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، پس از اینکه معامله‌گران در تایلند مخالفت خود را با این طرح ابراز کردند، تایلند طرح مالیات ۱۵ درصدی ارزهای دیجیتال را به حالت تعلیق درآورد و مقامات مالیاتی گفتند که سود حاصل از تجارت یا استخراج ارز دیجیتال، به عنوان سود سرمایه مشمول مالیات است.

اداره درآمد تایلند (Thai Revenue Department) پس از مشاهده افزایش قابل توجه اندازه و ارزش بازار در سال ۲۰۲۲، قصد داشت نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال را تشدید کند اما کارشناسان این صنعت، هشدارهایی مبنی بر “نابودی توسعه آینده این بخش نوپا با مالیات‌های سنگین” صادر کردند.

وزارت دارایی تایلند (Thai Finance Ministry) برای اولین بار در ژانویه اعلام کرد که قصد دارد از بازار کریپتو مالیات بگیرد، اما در جزئیات طرح ابهاماتی مطرح بود، برای مثالمشخص نبود که آیا این مالیات از گزارش‌های سالانه اخذ می‌شود یا دولت صرافی‌ها را مجبور خواهد کرد که آنها را از مبدا کسر کنند.

هفته گذشته بانک تایلند، وزارت دارایی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کردند: به زودی مقرراتی برای دارایی‌های دیجیتال خاص که سیستم مالی را به خطر نمی‌اندازند، ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.