تایید آتش‌بس ازسوی حماس‌وجهاداسلامی

۳۰ آبان ،

جنبش‌های مقاومت فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی تایید کرده‌اند که با رژیم اسراییل برای خاتمه یافتن حملات خونین این رژیم به نوار غزه به توافق آتش بس دست یافته‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پرس تی وی، فوزی برهوم، سخنگوی حماس روز سه‌شنبه (۳۰ آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ساعات پیش رو از قاهره اعلامیه رسمی پیروزی مقاومت فلسطین منتشر می‌شود. این اعلامیه خاتمه جنگ جنایتکارانه با غزه را تضمین می‌کند.»

وی افزود: «این درسی برای اشغال‌گری (رژیم اسراییل) است که دیگر اقدامات حماقت‌بار علیه فلسطینیان مرتکب نشود. همچنین آنها با خاتمه دادن به محاصره غزه موافقت خواهند کرد.»

خادر حبیب، یک عضو ارشد جهاد اسلامی نیز با بیان این که ممکن است روز سه‌شنبه اعلامیه آتش بس منتشر شود افزود: «دشمن صهیونیست برای این انتشار یافتن بیانیه آتش بس را به تاخیر انداخت چرا که تصمیم داشت زنان و کودکان ما را بکشد.»

محمد مرسی، رییس جمهور مصر پیش از این گفت که «تهاجم» رژیم اسرائیل به نوار غزه روز سه‌شنبه پایان خواهد یافت و تلاش‌های میانجی‌گرانه مصر برای برقراری آتش‌بس «پیامدهای مثبتی» در ساعت‌های آینده خواهد داشت.

تجاوز رژیم اسراییل به نوار غزه حداقل جان بیش از ۱۳۰ فلسطینی را از آغاز دور تازه درگیری‌ها (۱۴ نوامبر) در این منطقه گرفته است.

حبیب در ادامه گفت: «جهان باید سران (اسراییلی) اشغال‌گر را به دادگاه بین‌المللی بکشانند و علیه آنها اقامه دعوی کند.»

براساس گزارش‌ها، جنبش‌های مقاومت جهاد اسلامی و حماس و میانجی‌گران مصری سه‌شنبه شب نشست خبری مشترکی برای اعلام این آتش بس برگزار خواهند کرد.

منابع رژیم اسراییل اذعان کرده‌اند که نیروهای این رژیم بیش از ۱۵۰۰ مرتبه طی روزهای قبل به این منطقه فلسطینی تحت محاصره حمله کرده‌اند.

در واکنش مبارزان مقاومت فلسطینی با پرتاب موشک و راکت به سرزمین‌های اشغالی خساراتی را به رژیم اسراییل وارد کرده‌اند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.