تا المپیک نروم، نمی گویم چه کار می کنم/برادرم بهتر از هر حریف تمرین خارجی است

آوازه چپ دست استثنایی پینگ پنگ ایران نه تنها در ایران بلکه بین تمام راکت به دستان پیچیده است کارنامه افتخارات عالمیان در سال ۲۰۱۲ به قدری پر بار است که حتی سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز هم از او تقدیر می کند، وی دوم مرداد ماه مسافر لندن است و به دنبال تجربه ای جدید.

نوشاد عالمیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از ابتدای حضورش در ورزش تنیس روی میز گفت: متولد آبان ماه سال ۱۳۷۰ در بابل هستم، سه ساله بودم که بازی پینگ پنگ را شروع کردم زیرا پدرم رحمت عالمیان مربی تنیس روی میز بود و از همان دوران طفولیت با این ورزش انس گرفتم.

هیئت رشت عنوان اولین باشگاهی است که نوشاد عالمیان در سن ۱۴ سالگی حضور در آن را تجربه کرد، تیمی که جزو لیگ دسته یک نوجوانان آن زمان بود.

وی در باره اولین باشگاه لیگ برتری اش بیان کرد: باشگاه تایت واتر بندرعباس اولین تیمی بود که با آن حضور در لیگ برتر تنیس روی میز را تجربه کردم و فقط هم یک سال در آنجا بودم بعد از آن هم در تیمی های مختلفی بازی کردم و بیشتر از یکسال با هیچ کدام از آن ها قرارداد نبستم به جز تیم صندوق ضمانت بانک صادرات که مربی اش ابراهیم علیدخت بود در آنجا دو یا سه سالی ماندم.

نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن از اولین مدال خود گفت: اولین مدال کشوری را وقتی بر گردن آویختم که دانش آموز مقطع سوم ابتدایی بودم آن موقع در مسابقات آموزشگاهی دوم شدم اما اولین مدال بروم مرزی ام را در سال ۲۰۰۶ در مسابقات اپن نوجوانان قطر به دست آوردم و صاحب نشان طلا شدم.

سال ۲۰۱۲ تاکنون برای نوشاد عالیمان سال پر باری بوده است، او در ماه ژانویه قهرمان رقابت های انتخابی المپیک آسیای میانه در تهران شد و جواز حضور در المپیک را کسب کرد، یک ماه بعد در تور جهانی کویت و در رقابت های زیر ۲۱ سال مدال طلا گرفت.

در ماه آوریل نیز توانست به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در گوانگ جو راه یابد.

وی در ماه می، راهی پیکارهای تور جهانی کره جنوبی شد و در رقابت های رده سنی امید عنوان سومی را از آن خود کرد.

آخرین رقابت عالمیان پیش از المپیک در مسابقات اپن مراکش بود که از دو تا پنج تیر ماه برگزار شد و موفق با درخششی خیره کننده دو عنوان قهرمانی را در رده سنی بزرگسالان و زیر ۲۱ سال به دست آورد کسب این دو عنوان قهرمانی تا جایی رضایت محمد زارع پور، رئیس فدراسیون تنیس روی میز را به خود جلب کرد که مبلغ هزار دلار به عالمیان پاداش داد.

عالمیان در باره این رقابت ها توضیح داد: مسابقات مراکش از سطح بالایی برخوردار بود به علاوه اینکه برای اولین بار در دو رده سنی مختلف به برادرم نیما عالمیان خوردم و یا حذف او به مراحل بعد صعود کردم خوشحالم که دو مدال طلا گرفتم و این در رنکینگ جهانی من بسیار مؤثر است.

پینگ پنگ باز چپ دست ایران در باره برنامه های تمرینی خود پیش از المپیک اظهار داشت: بیشترین تمریناتم را در پارکینگ مترلمان در بابل و زیر نظر پدرم و با نیما پشت سر گذاشته ام، هر روز مدت ۶ یا ۷ ساعت با یکدیگر تمرین می کردیم از نظر من نیما برای من از حریفان تمرینی کشورهای دیگر بسیار مؤثرتر بوده و خواهد بود و من نیازی نمی بینم که حتماً برای یار تمرینی خارجی بیاورند اما تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز اردوی خاصی را برگزار نکرده است و همین شرکت در اعزام های مختلف برون مرزی برنامه فدراسیون برای آمادگی در بازی های المپیک ۲۰۱۲ بود.

عالمیان از یازده یا هجده تیر ماه در کمپ اشلایگر اتریش و به مربیگری مهرداد بابادیوند با بهترین های اروپا تمرین کرد، اردویی که بدن او را تا جایی خسته کرده است که ترجیح می دهد تا زمان اعزام به مسابقات المپیک فقط استراحت کند.

وی تصریح کرد: در این کمپ، روزانه به مدت چهار یا پنج ساعت تمرین داشتیم، تمریناتی که فشار زیادی داشت هر چند تمایل زیادی به رفتن به این اردو نداشتم و دلم می خواست در ایران تمرین کنم اما از این اردو راضی هستم و با حریفان تمرینی خوبی توپ زدم بهترین های اروپا و کسانی که در المپیک ۲۰۱۲ لندن شوکت می کنند نیز در اتریش حاضر بودند و بازی در کنار آن ها تجربه خوبی بود اما بدنم بسیار خسته شد.

عالمیان در باره مسابقات درون اردویی اتریش گفت: در این مسابقات که در پایان زمان اردو در کمپ اشلایگر برگزار شد در مرحله نخست مایکل میز را شکست دادم که نفر ۲۳ رنکینگ جهان است و چون یورگن برسون دیگر هم گروهی ام که در اولین بازی مقابل او شکست خوردم مصدوم شد به عنوان نفر اول گروه راهی مرحله دوم شدم، البته قصد نداشتم دیگر ادامه دهم چون خسته بودم، خواستم انصراف بدهم، اما مربی ام گفت که بازی کن و من بازی کردم و حذف شدم.

وی افزود: پس از آن می خواهم تا المپیک فقط استراحت کنم چون بدنم از هر چیز نیاز به استراحت دارد حتی در بازی ۲۳ تیر ماه تیم باشگاهی ام پتروشیمی به خاطر خستگی شدید مقابل ذوب آهن اصفهان به میدان نرفتم.

مسافر لندن به تمرینات خوبی که با تیم پتروشیمی بندر امام ماهشهر پشت سر گذاشته است، هم اشاره کرد: تمریناتم در ماهشهر بسیار خوب بود، پتروشیمی امکانات خوبی دارد و ما زیر نظر پیمان حسنی مربی تیم، تمرینات خوبی را انجام دادیم و آمادگی های زیادی را از همین تمرینات و حضور در بازی های لیگ به دست آوردم و خوشبختانه موفق شدیم که کاپ قهرمانی را نیز بالای سر ببریم.

نوشاد عالمیان، ترجیح می دهد که تا زمانی که بازی های المپیک را تجربه نکرده است در مورد آن صحبتی نیز نکند.

وی گفت: من تا به حال در رقابت های المپیک حاضر نبوده ام، نمی دانم که پیکارهای سختی است کارم آسان نیست اما تا تجربه اش نکنم حرفی نیز نمی زنم و نمی توانم پیش بینی کنم و بگویم که چطور ظاهر خواهد شد و عملکردم چگونه خواهد بود.

نفر اول رنکینگ مردان پینگ پنگ ایران در خاتمه از حضور ندا شهسواری به عنوان اولین بانویی که در تاریخ تنیس روی میز موفق به کسب سهمیه المپیک شد تقدیر کرد و گفت: بسیار خوشحالم که تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۱۲ با دو نماینده حاضر خواهد شد و قطعاً ندا شهسواری کار بزرگی را انجام داده است کار او در گرفتن سهمیه در بخش بانوان بسار سخت بود و قابل تحسین است امیدواریم بتوانیم آنگونه که شایسته ایران است، عمل کنیم./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.