تا نابودی تروریست‌ها در قدرت می‌مانم

جام جم آنلاین: بشار اسد با متهم کردن آمریکا، قطر و عربستان به دخالت مستقیم در ناآرامی‌های سوریه تاکید کرد تا نابودی کامل تروریست‌ها در راس قدرت می‌ماند و به مبارزه با آنها ادامه خواهد داد.

 رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون آلمان (ARD) بار دیگر احتمال کناره‌گیری از قدرت را رد کرد و گفت: یک رئیس‌جمهور نباید از چالش‌های ملی و بین‌المللی بگریزد.

وی با تأکید براینکه تا سرکوب کامل تروریست‌ها هم‌چنان در قدرت می‌ماند گفت: من هرگز به سرنوشت رهبران مصر و لیبی دچار نخواهم شد چراکه مساله سوریه کاملا با آنها تفاوت دارد.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به نحوه دستگیری و مرگ دیکتاتور لیبی گفت: آنچه بر سر معمر قذافی آمد وحشیانه بود و جرم محسوب می شود.

بشار اسد با تاکید براینکه آمریکا با حمایت نظامی و سیاسی از تروریست‌ها در کشتار مردم سوریه دست دارد، گفت: آمریکا با حمایت سیاسی در سازمان ملل از مخالفان در ناآرامی‌های سوریه سهیم است و تا زمانی که آمریکا به هر شکلی از تروریست‌ها حمایت کند، همدست آنها به حساب می‌آید.

وی همچنین اظهار داشت: عربستان و قطر مخالفان سوریه را با سلاح تجهیز می‌کنند و ترکیه نیز این سلاح‌ها را از مرزهای خود برای آنان قاچاق می‌کند که این امر چالش‌های جدی در مسیر اجرای طرح کوفی عنان بوجود آورده است.

اسد هدف آمریکا را از حمایت مخالفان بی‌ثبات کردن کشورش دانست و گفت: سازمان ملل متحد، کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای منطقه دشمن ما هستند اما من با برخورداری از حمایت همه جانبه مردم سوریه به فکر عقب‌نشینی نیستم.

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که اگر از حمایت‌های مردمی برخوردار نباشد و مردم خواستار باقی ماندن وی در قدرت نباشند یقینا کناره‌گیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولیت مرگ غیر نظامیان بی گناه سوری به نحوی متوجه آمریکا می شود؟ گفت: بله، البته که می شود. تا زمانی که آمریکایی‌ها به هر شکلی به تروریست‌ها کمک می کنند، شریک آنها محسوب می شوند.

به گفته اسد نیروهای امنیتی سوریه دها تن از شبه‌نظامیان تونسی و لیبیایی عضو شبکه القاعده را دستگیر کرده‌اند اما درهای کشور سوریه به روی هیچ کشور یا سازمانی برای کمک به حل مشکل سوریه بسته نیست به شرطی که این کشورها در برقراری ثبات در سوریه جدی و صادق باشند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.