تا پایان امسال فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در مدار تولید قرار می گیرد

فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در پایان امسال در مدار تولید قرار می گیرد و بخشی از کارهای فاز ۱۷ و ۱۸ تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، رستم قاسمی وزیر نفت در جمع خبرنگاران در مراسم بارگیری سکوی ۱۷a با گرامیداشت یاد و خاطره دفاع از خرمشهر گفت: روزی در این منطقه دفاع مقدس بود، دفاع مقدس و نبرد مقاومت برای آزادی خرمشهر بود و امروز همه آنها ایثارگرانی که برای آزادی خرمشهر می جنگیدند و برای آزادانی کشور تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: ساخت سازه ها که همیشه در انحصار کشورهای خارجی بوده امروزه توسط متخصصان ایرانی ساخته می شوند.

وی تصریح کرد: کسانی که مدعی هستند پروژه های صنعت نفت در کشور متوقف شده است به پارس جنوبی بیایند، امروز سکوهای پارس جنوبی پی در پی ساخته و آماده نصب می شوند.

وی در خصوص میدان های پارس جنوبی گفت: یکی از دغدغه های مهم ما در صنعت نفت کشور پیگیری مستمر پروژه های پارس جنوبی است که هم اکنون ۱۹ فاز پارس جنوبی در دست اجرا است که هیچگاه در طول ۲۰ سال گذشته که  فعالیت پارس جنوبی آغاز شده است حجمی با این گستردگی پروژه ها در حال انجام نبوده است.

وزیر نفت تاکید کرد:‌ امیدواریم تعدادی از پروژه ها در فازهای ۳۵ ماهه در سال آینده شاهد راه اندازی آنها باشیم.

وی با بیان اینکه فاز ۱۵ و ۱۶ تا پایان امسال در مدار تولید قرار می گیرند تاکید کرد: بخشی از کارهای فازهای ۱۷ و ۱۸ تا پایان سال انجام می شود و بخش دریایی تا قبل از پایان سال به اتمام برسد و امیدواریم در دولت دهم شاهد افتتاح این طرح ها باشیم.

وی تاکید کرد: ظرف ۱۰ روز آینده نخستین سکو به فاز ۱۲ پارس جنوبی انتقال پیدا می کند و قبل از اتمام سال ۹۱ راه اندازی توان اول فاز ۱۲ را داریم.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از دغدغه های مسئولین کشور میادین مشترک است و از سال گذشته این عملیات شروع شده و همچنین پروژه های میادین مشترک آغاز شده و امروز عملیات اجرایی بخش عمده میادین مشترک شروع شده و چند میدان باقی مانده که تا پایان سال تعیین تکلیف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تاسیسات دریایی یکی از بخش های مهم صنعت نفت است که بخش عمده کار سنگین ساخت سازه و سکوهای دریایی و جکت ها و خطوط انتقال دریایی توسط این شرکت انجام می شود.

وزیر نفت اضافه کرد: کارهای دریایی صنعت نفت که در یارد صورت می گیرد هنوز در کشور باقی مانده و بخش های اسکله ای میادین مشترک و غیرمشترک وجود دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزارنفر به صورت مستقیم در این پروژه فعالیت می کنند که فکر می کنند بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.