تبدیل ملارد iبه قطب صادرات قارچ در جهان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

نماینده مردم شهریار و ملارد از پتانسیل قوی شهر ملارد برای تبدیل iبه مرکز صادرات قارچ iبه جهان خبر داد.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار،‌ قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه تعطیلی ۱۵۰ واحد پرورش قارچ خوراکی در کشور، گفت: با توجه iبه افزایش هزینه‌های تولید و مشکلات  واردات نهاده‌ها، واحدهای پرورش قارچ با مشکل سرمایه در گردش مواجه می باشند که این مشکل نیز دامن‌گیر اکثر واحدهای تولیدی در کشور است که حمایت دولت از صنایع تولیدی را می‌طلبد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قارچ ضمن دارا بودن اهمیت خوراکی می‌تواند جایگزین برخی مواد پروتئینی باشد،‌ افزود: در حال‌حاضر شهرستان ملارد قابلیت تولید قارچ کشور و تبدیل iبه قطب صادرات قارچ iبه جهان را دارد که در این زمینه همهی مسئولان و مدیران در شهرستان‌های شهریار،‌ قدس و ملارد باید اهتمام ویژه برای تحقق شعار امسال داشته باشند و راهکارهای مختلفی را ارائه دهند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره iبه نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح نمود: امسال iبهترین فرصت برای حمایت از کا‌رآفرینان داخلی و تشویق آنان در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است که ضمن ایجاد اشتغال‌زایی، برای کشور نیز ارز‌آور خواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح نمود:‌ در حال‌حاضر تولید قارچ در شهرستان ملارد بسیار مطلوب است و نیاز استان‌های مختلف کشور را در بخش تولید قارچ کشور برطرف می‌کند که با افزایش ظرفیت تولید، صادرات بیشتری در این بخش خواهیم داشت.
 
گفتنی است،‌ چندی پیش رئیس تعاونی تولید نمایندگان قارچ با اشاره iبه جوابگو نبودن هزینه‌های تولید قارچ از تعطیلی ۱۵۰ واحد پرورش تولید قارچ خوراکی خبر داده است.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. داوود محمودی:

    با سلام
    می خواستم در مورد صادرات قارچ اطلاعای داشته باشم اگر
    ممکن هست راهناییم کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.