تبدیل مجتمع بندری رجایی به شهر لجستیکی کالای خلیج‌فارس

۱۳خردادماه،

سازمان بنادر و دریانوردی کشور با مشارکت بخش خصوصی ۱۵ ترمینال کانتینری و نفتی را در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری شهید رجایی در حال ساخت دارد.

به گزارش ایسنا منطقه خلیج فارس، سید علی استیری – سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان – گفت: احداث این ترمینال‌ها در مساحت ۸۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد ریال در حال انجام است و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه توسعه پس کرانه‌های این مجتمع بندری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار دارد، افزود: علاوه بر ساخت و سازهای موجود ۲۴۰۰ هکتار زمین نیز برای ایجاد شهر لجستیکی کالا به اراضی پشتیبانی این بندر افزوده شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد مراکز صنعتی در این شهر لجستیکی خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراکز کالای خام کشتی‌ها را فرآوری و به کالاهایی با ارزش افزوده تبدیل می‌کنند.

وی کاهش ۴۰ درصدی قیمت تمام شده کالاها، توسعه صادرات مجدد، افزایش تزانزیت و ترانشیپ، رونق بانکرینگ، احداث ترمینالهای لجستیک و کانتینر و سیلوی غلات را از دیگر مزایای شهر لجستیکی بندر شهید رجایی اعلام کرد.

استیری این شهر لجستیکی را برگ برنده بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به بندر هاب در خلیج فارس عنوان و اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرایی این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان سالانه از ۱۰۰ میلیون تن به ۲۰۰ میلیون تن افزایش می یابد.

پسران – رییس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان – نیز از افزایش تردد کشتی‌ها در مجتمع بندری شهید رجایی طی سال جاری خبر داد.

وی سبب این افزایش را توسعه پس‌کرانه‌های مجتمع بندری عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۸۰ کشتی‌ اقیانوس پیما در این مجتمع بندری تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

او گفت: این کشتی‌ها شامل کشتی‌های نفتکش، کانتینری، کالاهای عمومی و فله‌بر بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.