«تبرئه» از قتل بعد از ۷ سال زندان

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

«تبرئه» از قتل بعد از ۷ سال زندان

مردی که هفت سال است به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد بعد از محاکمه به دلیل نبود مدارک تبرئه شد.

به گزارش شرق، ماموران پلیس شامگاه ششم دی سال ۸۴ در جریان قتل نگهبان شرکتی در منطقه فرخ‌آباد کرج قرار گرفتند. مقتول که سعید نام داشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جانش را از دست داده بود. ماموران همکار او را که پویا نام داشت مورد بازجویی قرار دادند. این مرد گفت: ما در شرکت مشغول نگهبانی بودیم که متوجه شدیم دو سارق کابل برق به آنجا آمده‌اند. من و سعید آنها را دنبال کردیم. همین‌طور که دنبال‌شان می‌دویدیم یکی از سارقان تیراندازی کرد. او پنج گلوله شلیک کرد و من برای اینکه آسیب نبینم روی زمین خوابیدم. وقتی صدای تیر تمام شد دوباره بلند شدم و دنبال آنها دویدم. سارقان به سمت من سنگ و آجر پرت می‌کردند. به دلیل این پرتاب‌ها بود که چراغ‌قوه‌ام شکست و بعد هم در تاریکی آنها را گم کردم. وقتی برگشتم متوجه شدم سعید روی زمین افتاده است و ناله می‌کند. همزمان با من یکی از همسایه‌ها به نام حسین هم سررسید و ما با هم سعید را به خانه حسین بردیم. سعید خیلی ناله می‌کرد و می‌گفت درد دارد. برایش آب‌قند درست کردیم اما حالش بهتر نشد. حسین پیراهن سعید را بالا زد و دیدیم خونریزی دارد. بلافاصله او را به درمانگاه رسانیدم. دکتری که در درمانگاه بود گفت سعید تیر خورده و مرمی گلوله در شکمش گیر کرده است. دکتر مرمی را بیرون کشید اما همکارم چند دقیقه بعد فوت شد.

پویا ادعا کرد ندیده‌ چه کسی به سمت سعید تیراندازی کرده‌ است و حسین زودتر از او بالای سر مقتول حاضر شده است. در ادامه حسین مورد بازجویی قرار گرفت. او هم با بیان اینکه نمی‌داند قاتل کیست، گفت: من صدای تیراندازی را شنیدم و از خانه بیرون رفتم و دیدم سعید روی زمین افتاده است. فقط می‌گفت درد دارد. همان موقع پویا رسید و گفت دزد آمده ‌بود.
ماموران برای رازگشایی از این جنایت ۱۸ سارق سابقه‌دار کابل‌های برق را به عنوان مظنون قتل دستگیر کردند ولی مدرکی علیه هیچ‌کدام از آنها به دست نیامد تا اینکه مشخص شد حسین نیز در زمینه کابل‌دزدی سوء‌سابقه دارد به همین دلیل به وی مشکوک شدند اما حسین هرگز اعتراف نکرد که به سمت مقتول شلیک کرده است. با این حال این مرد بازداشت و از سوی بازپرس جنایی مجرم شناخته شد. با صدور کیفرخواست پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت و او دیروز در جلسه محاکمه بار دیگر ادعا کرد بی‌گناه است.

نماینده دادستان در ابتدای این جلسه محاکمه در جایگاه حاضر شد و گفت از نظر دادسرا حسین مجرم است و درخواست صدور حکم قانونی کرد. در ادامه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و گفتند می‌خواهند قاتل فرزندشان مجازات شود اما نمی‌دانند قاتل حسین است یا شخص دیگری.
مادر مقتول گفت: پسرم چند سالی بود که ازدواج کرده‌بود و یک پسر سه‌ساله داشت. زمانی که پسرم کشته شد همسرش نوه‌ام را رها کرد و به خانه پدرش رفت. از آن وقت بچه پیش ماست و یتیم شده و من نمی‌دانم باید با این بچه چه کنم.

این زن گفت: من در محل قتل نبودم و نمی‌دانم چه کسی پسرم را کشته است اما دادسرا می‌گوید حسین قاتل پسرم است.

سپس متهم به دفاع از خود پرداخت. او گفت: هفت سال است بی‌گناه در زندان هستم، نمی‌دانم چه کسی تاوان عمر از‌دست‌رفته‌ام را می‌دهد.

این مرد در مورد روز حادثه گفت: من در آن شهرک که سعید و پویا نگهبان بودند زندگی می‌کردم و آنها دوست من بودند. رابطه خوبی با هم داشتیم به همین دلیل هم آن روز وقتی که دیدم روی زمین افتاده به کمکش رفتم. او ناله می‌کرد و می‌گفت درد دارد، نمی‌توانست به خوبی حرف بزند، من هم از او خواستم چیزی نگوید. وقتی پویا آمد به من گفت دزد آمده ‌بود و سارقان شلیک کردند اما گفت ندیده است به سعید تیر بخورد. ما فکر می‌کردیم سنگی یا چیزی به بدنش برخورد کرده باشد. او را به خانه من بردیم و وقتی متوجه شدیم زخمی شده وی را به درمانگاه رساندیم. من اصلا در جریان درگیری نبودم و هفت سال است که بیگناه در زندان هستم. سپس هیات قضات با توجه به اینکه مدرکی علیه متهم در پرونده نبود از اولیای‌دم خواستند در صورتی که فکر می‌کنند حسین قاتل است ۵۰نفر را برای برگزاری مراسم قسامه معرفی کنند اما اولیای‌دم گفتند نمی‌توانند چنین کاری بکنند. به این ترتیب هیات قضات ختم جلسه را اعلام و بعد از شور متهم را بی‌گناه شناختند و تبرئه کردند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالJuly 19, 2012 12:21 PM  تعداد مشاهده: ۳۴

بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.