تبلت ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز۸

۳۰م دیماه ،

 

با معرفی و عرضه رسمی سیستم‌عامل ویندوز ۸، شرکت‌های تولیدکننده به طراحی و تولید محصولاتی ویژه با این سیستم عامل تازه روی آوردند.
 
در این میان به خاطر رابط کاربری ویژه ویندوز ۸، تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. این تبلت‌ها معمولا با قیمتی بیشتر از ۷۰۰ دلار روانه بازار می‌شوند. حالا شرکت Dell سعی کرده است تا به شکلی متفاوت در این بازار ظاهر شود و با عرضه تبلت ویندوز ۸ ارزان قیمت گوی سبقت را از دیگر رقبایش برباید. Dell حالا طبق ادعای خودش اولین تبلت مبتنی بر نسخه کامل ویندوز ۸ دنیا را با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار به بازار معرفی کرده است. در واقع تبلت‌های ویندوز ۸ نمی‌توانند به ارزانی تبلت‌های ویندوز RT یا آندروید باشند و سبب آن هم قیمت بسیار بالاتر پردازنده‌های مبتنی بر معماری x86 در مقایسه با ARM است.
براساس اعلام Dell تبلت تازه این شرکت مجهز به پردازنده دو هسته‌ای مدلZ2760 از نوع Intel Atom است که با فرکانس ۸/۱ گیگاهرتزی، نمایشگر ۱/۱۰ اینچی IPS ضدخش با وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل با امکان دریافت ۱۰ نقطه لمسی، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و نسخه سیستم‌‌عامل ویندوز ۸ است.
این تبلت که با مدل Latitude 10 به بازار معرفی شده است، بدنه‌ای از جنس منیزیم داشته و وزن آن به حدود ۶۵۰ گرم می‌رسد. این تبلت قرار است به زودی و با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار شود.
 

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.