تب کرونا در روز برفی گیلان داغ ماند

علیرغم بارش برف شدید در گیلان امروز (۲۳ بهمن ماه) کروناویروس جدید در راس توجه مخاطبان بوده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا، امروز (۲۳ بهمن ماه) ۴۳ خبر،مصاحبه و گزارش را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از آنها در ادامه آمده است:‌

تب داغ کرونا در یک روز سرد زمستانی

چهارشنبه سرد (۲۳ بهمن ماه) هم با تب داغ کرونا به پایان رسید. امروز سعید نمکی – وزیر بهداشت- با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کروناویروس جدید در کشور نداشته‌ایم، درباره استفاده از ماسک برای پیشگیری از این بیماری گفت: تا این لحظه چون مورد مثبتی از کرونا نداشته‌ایم، فعلا استفاده از ماسک را توصیه نمی‌کنیم. در همین روز سازمان جهانی بهداشت هم پیش‌بینی کرد که واکسن کروناویروس ظرف ۱۸ ماه آینده ساخته شود.  کیانوش جهانپور – روابط عمومی وزارت بهداشت – هم با قطعیت اعلام کرد که این ویروس هنوز به ایران نرسیده است. او مرگ زنی مشکوک به کرونا در تهران را هم تکذیب کرد و در مورد دانشجویان ایرانی که از ووهان چین به کشور بازگردانده شده و در قرنطینه بودند هم گفت که تمام این افراد در سلامت کامل هستند. این ویروس تاکنون ۴۲ هزار و ۶۰۰ مبتلا و بیش از ۱۰۰۰ قربانی بر جای گذاشته است.

تمام اخبار مرتبط با کروناویروس جدید را از (اینجا) دنبال کنید.

 برف و زلزله خفیف در گیلان

امروز یک روز سخت در گیلان بود. درپی بارش برف ساکنان و مسافران این استان دچار مشکلات مختلفی شده‌اند و تاکنون خسارات زیادی بر جای گذاشته است؛ خساراتی که هم مالی و هم جانی بوده است. لطیفی – معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور – امروز به ایسنا گفت که برق بیش از ۱۰۰هزار مشترک در این استان همچنان قطع است. او آخرین وضعیت این استان را تشریح کرد. در همین روز زلزله‌ای خفیف هم گیلان را لرزاند تا نگاه‌ها بیش از قبل به سمت این استان معطوف شود. امروز پلیس هم هشدار داد که از سفر غیرضروری به گیلان خودداری شود، ضمن اینکه آزادراه قزوین – رشت و جاده قدیم قزوین – رشت همچنان مسدود است.

تمام خبرهای مربوط به بارش برف در گیلان را از (اینجا) دنبال کنید.

درخواست از نمایندگان مجلس یازدهم

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، مطالبات از مجلس آتی‌ هم کم‌کم بیشتر می‌شود. از جمله اینکه محمد درویش – فعال محیط‌ زیست و از مدیران پیشین سازمان حفاظت محیط‌ زیست –  گفت که نمایندگان مجلس یازدهم در جهت تشکیل یک وزارتخانه قوی به عنوان وزارتخانه منابع طبیعی و یک وزارتخانه قوی به عنوان وزارت محیط زیست تلاش کنند.

انتگرال و ماجراهایش

حذف انتگرال و تغییرات در درس ریاضی همچنان خبرساز است. محمدرضا سیدصالحی – سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی – درباره این تغییرات توضیحاتی داد و به ایسنا گفت:‌ تک تک تغییرات و تصمیم‌گیری‌های چند ساله حوزه ریاضیات حاصل تدبیر و خرد جمعی و صرف زمان بسیار و انجام کارشناسی بوده است.

همسریاب‌ها هنوز هم قربانی می‌گیرند

پس از آنکه سرهنگ تورج کاظمی – رییس پلیس فتای تهران بزرگ – در مورد فعالیت سایت‌های همسریابی هشدار داد، محمد مهدی تندگویان – معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان – در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به فعالیت این سایت‌ها و کانال‌ها به جوانان هشدار داد و با بیان اینکه هیچکدام از سایت‌ها، کانال‌ها یا گروه‌های همسریابی مجوز رسمی ندارند، گفت: به مردم، جوانان، اعضای این کانال‌ها و …هشدار می‌دهیم افراد و گروه‌هایی که در این بسترها اقدام به همسریابی یا ترویج ازدواج موقت می‌کنند، هیچکدام مجوز رسمی از هیچ نهادی ندارند.

گودهای خطرناک تهران

مهدی صالحی – مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران – هم  از پایش مداوم گودهای پایتخت خبر داد و گفت که ۱۲۰ گود پرخطر در شهر وجود دارد که به صورت مداوم کنترل خواهد شد.

بازگشایی موقت آزادراه تهران – شمال

پلیس راهور ناجا هم امروز خبر داد که فاز یک آزادراه تهران شمال ظهر امروز به صورت آزمایشی بازگشایی خواهد شد. این بازگشایی البته دو ساعته بود اما شاید مقدمه‌ای باشد بر شکستن طلسم افتتاح آزادراهی که بارترافیک و زمان سفر به شمال کشور را کاهش می‌دهد.

پربازدیدترین‌ها

کروناویروس به کدام کشورها راه یافته است؟

وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران/پایش مداوم ۳۱۸ گود رها شده

تکذیب مرگ زن مشکوک به کرونا در تهران / تست “کرونا” دانشجویان منفی شد

هیچ سایت و کانال همسریابی مجوز قانونی ندارد

آخرین وضعیت جان‌باختگان و مصدومان متاثر از برف در استان گیلان

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.