تجدید میثاق هیئت دولت با آرمانهای امام

جام جم آنلاین: رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در چهارمین روز هفته دولت ، ضمن حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ، با آرمانهای والای امام راحل تجدید میثاق کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر محمود احمدی نژاد و اعضای هیئت دولت صبح امروز یکشنبه با حضور در مرقد امام خمینی (ره) و فرزند گرامی ایشان ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشته و با آرمانهای امام خمینی(ره) تجدید پیمان دوباره کردند.

در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) نیز حضور داشت.

دکتر احمدی نژاد و همراهان پس از ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر سر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهدای دولت نیز حاضر شدند و با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را نیز گرامی داشتند.

رئیس جمهور با یادآوری نام و جایگاه شهیدان رجایی و باهنر این دو را یاران صدیق امام عزیز خواند و گفت: این دو شهید با تحمل های کم نظیر و خون دل خوردن، ارزش های انقلاب را پاسداری کردند و هفته دولت یادآور میثاق ما خادمان ملت ایران با مردم و امام (ره) است.

احمدی نژاد گفت: به باور ما امام یک هدیه ویژه از آسمان بود که غبار خودپرستی ها و خودخواهی را زدود و یک بار دیگر طعم توحید ناب را به بشریت عرضه کرد.

رئیس جمهور همچنین تجدید میثاق با امام در سال ۸۴ را با تجدید میثاق با امام در سال ۹۱ متفاوت خواند و گفت: گرچه ما هر بار تجدید میثاق می کنیم اما هر سال این تجدید میثاق نو تر (تازه تر) می شود و افق های بالاتر را در بر می گیرد و امیدواریم یک گام به جلو برداریم و با تکیه بر ارزش های الهی آرمانهای امام خود را برای یک دوره کار بیشتر و گسترده تر آماده کنیم.

احمدی نژاد همچنین با یادآوری اینکه امام(ره) بسیاری از بت ها و تصورات باطل را از جمله خودخواهی های حاکمان و مدیرانی که خود را جدا و مسعی تر بر مردم می دانند شکست ،گفت : ما خادم مردمیم و اگر حکومت غیر از این و برای قدرت باشد ذره ای ارزش ندارد.

رئیس جمهور دولت را به حقیقت راه امام و پیگیری آرمان های امام متعهد دانست و گفت: نوسانات و هیاهوها و  سر و صداها می آیند و می روند اما راه امام و مجاهدت در راه امام و خدمت مخلصانه بی منت به مردم خصوصاً مستضعفان ماندگار است.

احمدی نژاد افزود: هر روزی که می گذرد شخصیت و اندیشه و آرمان های امام بیش از گذشته برای ملت ها و توده های مستضعف عالم شناخته و انتخاب می شود و دنیا هر روز بیش از گذشته به وجود انسانهایی از جنس امام احساس نیاز می کند.

رئیس جمهور قله این راه را انسان کامل و امام عصر(عج) خواند و گفت: امام (ره)حقیقت امام عصر را به جهان معرفی کرد که به عنوان تنها راه حل همه مشکلات بشریت و تحقق همه آرزوهای فطری انسانی است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله دلها همه به سوی آن وجود نورانی برپا کننده همه ارزش های الهی گرایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی (ره)  و محمدعلی انصاری رئیس ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام نیز رئیس جمهور و هیئت دولت را همراهی می کردند.

احمدی نژاد و هیئت دولت در این مراسم همچنین با حضور بر سر مزار همسر و داماد امام و همچنین مزار شهیدان رجایی و باهنر ، شهید چمران و شهدای ۷۲ تن به  قرائت فاتحه و ادای احترام پرداختند.

تعدادی از مردم در مرقد امام (ره) با دیدن رئیس جمهور ضمن ابراز احساسات برخی از  مشکلات خود را نیز با رئیس جمهور مطرح کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.