تجدید میثاق نمایندگان مجلس دانش آموزی با آرمان های امام راحل

قائم مقام سازمان دانش آموزی خبر داد:

خبرگزاری پانا: قائم مقام سازمان دانش آموزی از تجدید میثاق نماینده‌گان مجلس دانش آموزی با آرمان های امام راحل فردا در حرم رهبر کبیر انقلاب خبر داد.

داوود روستایی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به برگزاری نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی از  ۱۷ تا ۱۹ مهر در تهران گفت: نماینده‌گان مجلس دانش اموزی فردا وارد تهران می شوند پس از اقامت با حضور در حرم رهبر کبیر انقلاب با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند.

وی ادامه داد: نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در تهران با حضور مقامات عالی کشوری و ۱۵۰ دانش آموزان به عنوان نمایندگان برگزیده استانها در ساختمان مجلس سابق برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مجلس دانش آموزی از سال ۱۳۸۰ و براساس آیین­ نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفته است که این مجلس ۱۵۰ نماینده دارد که هر ۲ سال یک بار از میـان دانـش­ آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری ۳ مرحله ای که به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استانها برگزار می گردد و نمایندگان (۱۴۵ نماینده عادی، ۴ نماینده دانش ­آمـوزان اقلیت مذهبی و یک نماینده استثنایی) در هـر دوره که ۲ سال به طـول مـی­ انجامد امکان طرح نظرات خود را در قالب ۲ نشست دارند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.